Tjena fellow gamers!
Tänkte höra er åsikt om ngt jag gått och undrat över, det är nämligen så att jag har vart ihop med en tjej i snart 1 ½ år och under denna tid så har det gått både bra och dåligt från tillfälle till tillfälle, vi har även haft det lite skakigt under en vecka för runt 2 månader sedan då det nästan skulle ta slut.
Fast denna månad så har vi hamnat i dessa, iaf vad jag tycker är pinsamma tystnader då varken hon eller jag har något att säga, då syftar jag på telefon samtal då vi har ett distansförhållande.
Det senaste samtalet vart lite väl kyligt och slutade med ett kallt hejdå, jag har gått runt och tänkt på detta i runt 3 dar, dvs sist jag hörde från henne och undrat om detta förhållande är påväg mot sitt slut.
Vanligtvist så brukade jag inte bry mig såvärst ifall ett förhållande vart påväg till ett slut men det känns som att jag lär sakna något i detta förhållande vilket gav mig en liten "emo känsla" eller ah, åkt lite downhill dessa dar.
Vad är er åsikt? Är det bara jag som har en överdriven reaktion eller är mitt förhållande påväg mot sitt slut?
Kyliga samtal om inget i samband med långa tystnader
och även haft det lite skakigt i förhållandet tidigare.
Ännu en sak är väl att hon nästan "tjatat" om att vi ska flytta ihop, jag antar att det också kan vara vad som är utlösningen till detta, att hon helt enkelt tröttnat och vet om att hon och jag inte lär flytta ihop inom närmsta år.
Mvh Confused guy
#2 Okej, för det lät jävligt skumt. Jag har ett långdistansförhållande och jag pratar med henne i telefon varje vaken minut o_o
Det kan vara annorlunda med dig ofc. Om hon vill flytta ihop ser hon en framtid tsm iaf :) GL
#0 Hur gammal är du?
Förutsättningarna för att ett långdistans ska funka är nog:
1. Man har haft ett vanligt förhållande en väldigt lång tid innan.
2. Man är verkligen säker på att det är personen man vill gifta sig och leva resten av livet med.
3. Man är över 20 år båda två.
Om jag hade varit du så hade jag försökt och prata med henne om det.
Du säger saker som du vill ändra och hon säger saker som hon vill ändra på, för ni är väl inte 14 år?
Det har blivit mindre utav det numera, jag är inte redo att släppa allt och flytta tillsammans med henne utanför sthlm med tanke på att jag varken har en vettig utbildning eller jobb därnere, dock har jag det här vilket gör det möjligt att träffa henne runt 1-2ggr i månaden och då ses vi i runt 1 veckas tid.
10# du har rätt, jag behöver nog prata igenom detta med henne snarast, jag är däremot så himla kass på att formulera mig att jag inte vet vart jag ska börja.
Ännu en sak jag tänkt på, jag hakar oftast fast mig på vissa ord som hon nämner och vid sista samtalet pratade vi om sexleksaker, ingen aning om hur vi kom till de ämnet men sedan så nämnde hon ngt om en sexfest, jag är 99% säker att hon vart ironisk, dock vet jag inte vad hon syftade på för sexfest, en sådan där tjejer dricker och pratar med en försäljare som säljer sexleksaker eller en fet jävla orgie.
Jag minns att ja inte direkt gav något svar på det, utav gav ifrån mig ett mhm okej liknande svar, mina tankar vart nån annanstans.
Ska röra mig iväg mot jobbet nu med dessa tankar, men någon som skulle kunna ge mig lite tips på hur jag kan prata igenom detta? Jag är oftast straight to business killen men det kommer bara sluta med att jag fuckar upp det hela och allt slutar i tjafs pga missförstånd.
Skrivet med min Android-mobil
Ska nämna att jag studerar på annan ort så vi har också distans
Nej men snacka med din brud och kolla hur hon känner, hard? :D
Visst, det kanske är så att ni till slut gifter er och håller ihop resten av livet, men jag skulle vara meredd att satsa pengar på att ni inte kommer det. Jag säger inte det här för att vara taskig, jag säger det för att hjälpa dig.