1
Högtalare sprakar...
Postat av zipmiX. den 25 November 2011, 17:04
2 kommentarer · 372 träffar
Köpte nya högtalare från Acer, ett 2.1 system. ( http://www.inet.se/artikel/630 3430/a...-black-headset ). Allt är ikopplat och jättetrevligt och jag är förväntansfull inför första låten som ska spelas. Men så fort jag slår på strömmen till ljudet så är det ett konstant sprakande/pulserande ljud.
"brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrr ". Det blir högre när jag höjer och lägre när jag sänker.
Har ett Asus Xonar D1 ljudkort (nytt det med) och fungerade fint tillsammans med mina förra creative 5.1 högtalare, inget sprakande alls. Har provat bytt eluttag/suttit i samma som datorn sitter i, till suben men inget händer då heller.
What can I do?
"brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrrr rrrrrrrrrrrbrrrrrrrrrrrrrrrrrr ". Det blir högre när jag höjer och lägre när jag sänker.
Har ett Asus Xonar D1 ljudkort (nytt det med) och fungerade fint tillsammans med mina förra creative 5.1 högtalare, inget sprakande alls. Har provat bytt eluttag/suttit i samma som datorn sitter i, till suben men inget händer då heller.
What can I do?