Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

grafikkort problem

Postat av asdfertyvbnfghj den 24 November 2011, 18:25
5 kommentarer · 414 träffar
Mitt grafikkort blir överhettat. cirka 110-125 grader varmt när den varit på i några timmar.

Nvidia GeForce GTS 240 heter grafikkortet. Det är cirka 1 år och 7 månader gammalt, som datorn då.

Har letat efter bra grafikkort med beröm för sitt kylningssystem men också ett med cirka 2vram. Varför 2 vram är för att enligt några grappar här på fb så behövs det för lite mer flyt och bättre upplevelse med mera i krävande spel. Och jag vill inte lägga ut pengar på ett värdelöst grafikkort, som ännu en gång begränsar vad jag kan och inte kan göra på datorn.

Problemet som uppstår när grafikkortet blir för varmt är att datorn verkar gå in i ett viloläge. Skärmen blir svart och knappen på skärmen blir orange. Som den blir när den är avstängd/i viloläge.

Så jag har funderat på om man ska ta ut mitt nuvarande grafikkort bara för säkerhets skull och göra rent det från damm mycket ordentligt bara för säkerhets skull. Varför jag tvekar och inte bara gör det är för att

1. Aldrig gjort det förut och vet inte vad utkomsten blir när man försöker sätta i det igen. Behöver man installera drivrutinerna igen? Är allt som det var förut?

2. Är det lönt att lägga ner så mycket möda på ett grafikkort som blir 110 grader varmt med skype och cs+eac igång?

Och ska det verkligen bli så varmt bara för lite damm.

Notera att jag sitter i trångt utrymme och jag har chassit öppet för datorns skull. Därför ligger den bara på ca 110-115 atm. Men drar man igång ett spel som kräver lite mer än CS, så poof blir det som jag beskrev ovan.

Tacksam för tips.

PS. Ni får även länka bra grafikkort med mycket minne. Helst 1.5 eller mer ;)

EDIT:

Här har jag 2 grafikkort som jag eventuellt ska köpa. Flera tips så jag kan jämföra fler taaaacckkk ;)

http://www.inet.se/artikel/540 9288/asus-radeon-6970-2048mb-d irectcu-ii

http://www.inet.se/artikel/540 9325/msi-geforce-gtx-560-ti-20 48mb-twin-frozr-ii-oc
Föregående tråd
Nästa tråd

5 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 5 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..