Tips på innehåll till skräcknovell
Hejsan!
Sonen sitter bredvid mig med en uppgift från kursen "Svenska B". Tydligen så ska han skriva en novell med en touch av skräckromantiken. Gud, kärlek/olyklig kärlek, kamp mellan det onda och det goda, själen har en mörk sida och att det ska utspela sig på en spöklik plats ska vara med.
Den ska vara mellan 2 - 4 sidor lång - Datorskriven ofc.
Så fragbite - Har ni några tips till mig? :)
Min tanke här låter ungefär: "En greve som blir besökt av sin forna fru, tjänare eller rival. Personen som hemsöker honom berättar hur jävla illa han har betett sig och för att gottgöra sig själv så måste han helt förändra personlighet och gottgöra ett antal personer". Greven är troende men orsakar ändå onda handlingar. Själva storyn ska utspela sig för det mesta vid hans herrgård.
Jag bjubbar på stavfel/gramatik fel. ;)
Mvh Iceman-osd.
GTA är riktigt krävande, jag har intel core 2 duo 3.16 ghz och ett moderkort med betydligt mer prestanda än ditt (skulle jag tro efter valet av processor) och jag måste köra med väldigt låga inställningar för att ens få GTA att flyta på någorlunda...
Kör på en E8500 > och öka spänningen lite. Kommer duga bra och kostar inte mycket.
när jag vet att kompisar som har bra mycket sämre dator än mig kan klara spela gta4
det är något fel ! eftersom att ljudet i loading screen hackar
och när man kommer in så hackar det hela tiden
det ska gå att spela visst att det små laggar men det går inte över huvud taget .......
så nej jag har mer, snabbare minnen bättre procce och antagligen bättre grafik.