Tjenare!
Jag driver ett företag i skolan (John Bauer Gymnasiet Karlstad), Yummy for Tummy heter vi och vår affärsidé är att sälja amerikanskt godis och dricka, och få folk i Sverige att testa på det underbara från USA!
Ni kanske känner igen varumärken som Skittles, Hot Tamales, Butterfinger och Reese's?
Iallafall, jag ska till DHW11 och ser detta som en go möjlighet att kanske få några besökande på DHW11 att testa på någonting nytt, eller återuppleva något de tidigare smakat på. (Ursäkta mig om detta som kommer följande är emot forumreglerna)
Men det jag undrar över, är om det finns intresse för detta? Dvs. om någon här inne som ska till DHW11 skulle uppskatta att det fanns ett ställe att köpa Skittles, Skittles Sour, Reese's Peanutbutter Cups, Butterfingers, Hot Tamales, Hershey's cookies 'n' creme?
Har även Cola Vanilj, Dr.Pepper Cherry samt hansens kiwi&strawberry, någon som är sugen på att jag tar med det?
Vår facebook-sida:
http://www.facebook.com/yummyf ortummy
Tack på förhand! Ha en trevlig helg :D
/Kirurg1
Edit: Fått in nya produkter, här har ni dem!
http://www.facebook.com/photo. php?fbid=261193460596671&set=a .233271996722151.53151.2275835 20624332&type=1&theater
Är ni sugna på att handla och inte bor i värmlandstrakten så kan vi frakta till er! :D
#2 Så vi bryter ner allt vi äter så att de blir kol?
#6 Det vet du genom egna erfarenheter eller? Själv så tycker ja att de vore oppassande å skita på grillen för att få "lite extra spice"... Fast ifall fler än du har grillat med hjälp av sin egna avföring å tipsar om de kanske de inte e så knasigt som de låter :)
Google is your friend!
#0 plocka fram biologiboken.
#13 Har ingen, läser ingen på det programmet jag går :) och i 4-9:an så tas inte det upp så mycket om matsmältningen / gasbildningen (eller om @nus trollen).
Dock väldigt tacksam för alla dessa svar :)
men om du behöver det får ja la hjälpa dig.
http://lmgtfy.com/?q=Twink+gui de+till+wow
(Näst längst upp)
som ja sa, google is your friend.
.....
Det vi äter består av kol...
Orkar inte utveckla mer men du har ju fått reda på varför det luktar iallafall.
"Gissar på att det e otroligt små mängder utav kol?"
Alla organiska ämnen består av olika kolkjedjor och kolföreningar... om du gått på nån biologi skulle du veta det :)
#20 Va inte i skolan den dagen då vi fick lära oss om kol :/
Men nu har ja lyssnat lite på Bob Marley, å har inte fisit nånting den senaste timman :S Kan bob marley ha ngt me pruttning att göra?
Som #20, allt vi äter (i princip allt, kanske inte om du får för dig att käka stål) består av kol.
Dessutom fattar jag inte vad du menar, du har läst om kolföreningar men inte om att det vi äter består av kol?
Hur kan du veta allt om kolföreningar om du inte vet att cellerna är uppbyggda av kol, att allt vi äter består av kol, att trä består av kol osv.
Dessutom heter det INTE "Special Skola" utan "Specialskola".
"Min skola mina regler..." hahha, driver du eller? Du inte bara går på en "Special Skola", du äger den också, eller hur fan menar du nu. Sluta skäm ut dig mer än vad du gjort.
Min Special Skola har ett problem med att du försöker byta namn på skolan genom en forumstråd på Fragbite - Sluta! Japp, jag äger skolan, vadårå?
En annan sak jag undar över, är det soft att både vara elev och rektor?
// Ditt största fan, test1fy.
Du skämmer ut dig själv.
Jodå, fast ibland e de jobbigt att göra ett schema som e rättvist för rektorn å sin favoritelev.
#31 Tack :)
Fast gere nu, du förstör min tråd, å när du inte skriver ngt som bidrar med information till tråden ber ja dej vänligen att sluta skriva :)