1
Glasögon radar
Postat av Ladde140 den 16 November 2011, 14:10
6 kommentarer · 222 träffar
Hej! Jag går tredje året på Teknik programmet. Jag och min grupp har fått ett uppdrag att lösa ett problem. Vi ska göra en produkt så att man kan hitta borttappade glasögon. Vi har haft många idéer som t.ex. En sändare på glasögonen som har en högtalare och när man aktiverar någon sorts mottagare så skulle högtalaren på sändaren pipa och man skulle kunna lokalisera glasögonen. Men vi uteslöt denna idén då vi inte kunde hitta en liten högtalare som skulle passa till detta ändamålet.
Sedan har vi tänkt ut en annan idé. En glasögon radar. Det ska vara ett chip på glasögonen så att när man aktiverar sin sändare ska det pipa när man närmar sig glasögonen. Detta finns redan till golfbollar. Det funkar så att när man aktiverar sin kontroll kommer signaler skickas ut och då studsar de på chippet som finns på glasögonen. Alltså som en radar.
Vad tycker ni om detta? Har ni några idéer om hur vi kan förbättra vår produkt?
Seriösa svar, tack!
Skriv här eller skicka ett pm!
MVH Ladde!
Sedan har vi tänkt ut en annan idé. En glasögon radar. Det ska vara ett chip på glasögonen så att när man aktiverar sin sändare ska det pipa när man närmar sig glasögonen. Detta finns redan till golfbollar. Det funkar så att när man aktiverar sin kontroll kommer signaler skickas ut och då studsar de på chippet som finns på glasögonen. Alltså som en radar.
Vad tycker ni om detta? Har ni några idéer om hur vi kan förbättra vår produkt?
Seriösa svar, tack!
Skriv här eller skicka ett pm!
MVH Ladde!
Skulle ni kunna använda den här produkten?
13 personer har röstat