Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

iPhone (iOS) vs Android

Postat av Gluteus_maximus den 16 November 2011, 10:49
68 kommentarer · 619 träffar
Vad tycker ni, iOS eller Android.

Är inne på att köpa ny mobil, tycker iPhone är så jävla sexig, de flesta android mobilerna tycker jag känns mer plastiga och funktion över design.

Så för och nackdelar då.

Android mobiler är ofta mer bang for the buck. Samma prestanda och de nyaste mobilerna har bättre prestanda en motsvarande iPhone 4/4s ifrån Apple.

Men när det är ett test och en Samsung Galaxy S2 bredvid en iPhone så kan jag bara inte sluta titta på iPhone, älskar designen och även designen på menyerna, (vet att man kan costomiza så man får samma utseénde på menyerna med en android mobil, men ska man göra så så tycker jag att man borde köpa en iPhone istället).

Och seriöst, vad spelar det för roll om en mobil öppnar en hemsida 0,5 sekunder snabbare en en annan, om den har 10% bättre kamera etc, det är så små skillnader att ingen borde bry sig men det gör man.

T.ex. när man vill köpa sin första bil, och man vill ha en snabb bil typ en Saab 9-3 Nordic med 300 hk, om man hittar en för 70k i fel färg och som man inte känner något för så att säga med 350hk och i samma skick som en i rätt färg som känns mer som "min bil" men den har bara 300hk, så tar jag den med 300hk alla dagar i veckan.

iOS dock, iTunes, HATA iTunes!

Sämsta programmet, man vill ju bara kunna skicka över sina bilder filmer och musik så enkelt som möjligt.

Siri:

Kommer troligtvis aldrig användas mer en lite i början.

En till sak till Android älskare, seriöst, det är fortfarande en mobil.

Vill man se på film så ser man på datorn, teven eller på bio. Android mobiler kan vara jävligt stora på gott och ont.

Det här en smak sak om man vill ha en liten eller stor mobil.

Android ÄR bättre prestanda mässigt, men jag tycker endå inte det är bättre en iOS om ni förstår vad jag menar, det finns någont som heter "det som passar mig".

Så argumentera gärna för och nackdelar med iOS vs Android.

Och åter igen till android älskare, tyck vad ni vill, men sluta vara så insnöade på att era android mobiler har några % bättre prestanda när det i verkligheten sällan kommer påverka något, och kameran är tillräkligt bra på iPhone 4s nu för att ta semester bilder livet ut för fan, likaså på de allra senaste mobilerna, jag skiter fan i om en kamera är snäppet bättre en den andra.

En klar nackdel med iPhone är att den kan gå sönder väldigt enkelt om man tappar den, återigen så är inte detta en nackdel för alla då det är en smäll man får ta om man är frälst i designen, eller oavsett har tänkt köpa till ett fodral till den.

Kommentarer som "IPHONE ÄR BÄST!" eller "Android k****r iOS" undanbedes, omröstningen får räcka här.

Äpple eller glass?

176 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

68 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 68 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..