Tja alla!
Jag har fått en fundering. Under flera olika tillfällen när jag tillex. varit i Södertälje, Eskilstuna eller Jönköping och ätit kebab, så har det inte funnits mild, mellan eller stark sås till kebaben.
När jag har beställt så har jag fått ett frågetecken som svar följt med ett "röd eller vit sås". Jag vill ju ha blandad (stark, mild).
Finns det bara mild, mellan och stark sås i Nyköping? Jag har inte funnit det någon annanstans, vilket är en besvikelse då såsen gör mycket på kebaben :/
Tack och hej
eskilstuna kebabfabrik gör för övrigt grymt god kebab som de levererar till en del städer runt omkring, godaste kebabköttet jag har smakat men sen har jag ju inte smakat allt heller.
#11 tror du på fullaste allvar att övriga pizzerior beställer sin sås någonstans? alla ställen jag har ätit på gör såklart såsen på plats och det smakar olika överallt.
i västerås säger man för övrigt bara vitsås eller rödsås/stark sås.
#38 du är fel ute, döner kebap är den kebab vi har i sverige. den som är på spett är shish kebap. bara googla om du så vill. har varit i turkiet ock ätit både döner kebap och shish kebap där så ja, vet inte riktigt vart du har fått dessa dumheter ifrån.
sen måste jag bara fråga varför alla alltid ska säga vart det är bäst kebab i varenda tråd om just kebab? har ni testat alla kebabställen i sverige? 99% av alla tycker såklart att kebaben är godast i sin hemstad, för där har de provat i princip alla kebabställen så de vet vilket som är bäst. när ni sen åker till en annan stad provar ni kanske ett ställe vilket mycket väl kan vara ett av de sämsta ställena i den staden.
larvigt!
h3h3 förvirrad afrikan.
Hela jag luktat kebab eftersom vi käkade nu på rasten, valda mild kan också välja stark eller vitlöksås typ. :)