Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Klara jag KTH?

Postat av secndacc den 11 November 2011, 18:01
26 kommentarer · 637 träffar
Tja, denna tråd går väl huvudsakligen till folk som har gått/går på KTH eller har annan erfarenhet/vetskap om skolan.

Jag tror jag är intresserad av o läsa vidare på högskolan till nån form utav ingenjör.
Min fråga är alltså kan en grabb som jag klara av KTH?

Lite info om mig själv för att underlätta frågan:
Jag är en grabb på 18 bast som går 3:de året på tekniklinjen på gymnasiet.
Jag är inte precis rainman men inte heller en blond cheerleader, jag är nånstans mittemellan och lite mer åt rainman hållet än åt cheerleader möjligtvis.

Jag har pretty much lunkat genom skolan, inte orkat lägga ner tid på o sitta o plugga 3 dagar innan ett prov eller göra läxor 2 veckor innan inlämning.
Jag pluggar till ca 50% av proven, och det är då dagen innan i ca 2-3 timmar som ja läser igenom "kapitlet" och möjligtvis klurar på nån/några frågor. För läxor gäller nästan samma, gör väl sisådär hälften av mina läxor, och när jag gör dom ser ja bara till o göra det som lärarn bett om, lägger aldrig ner extra tid och jobb.

på matte prov skriver jag G när jag inte pluggar och VG - MVG om jag pluggar.
På fysik/kemi skriver jag gränsfall på G ifall jag inte pluggar och VG / (ibland MVG) ifall jag pluggar.
Mina slutbetyg ligger ungefär 40% G, 50% VG och 10% MVG

Har aldrig haft ett sommarjobb då jag aldrig har orken till nått sånt efter en hel skoltermin.

Skolkar också ungefär 3-5 gånger i månaden på grund av ren utmattning på morgonen.
Min vardag ser ut ungefär såhär: Vakna svin trött - missa frukost - gå hela skoldagen(trött) - Gymma - Komma hem och somna kl 16-18:00 och sova fram tills morsan kommer hem o väcker än för att maten är klar, sen plugga/gibba/film fram till 23/24:00.

Så alltså, skulle en person som jag ha en chans på KTH?
Kommer jag klara det om jag gör en brutal upprustning av livet och tar tag i saker o ting.
Hur mycket kostar det med lägenhet/mat/studiemedel och hur ska man ha råd till allt det?, måste man ta ett deltidsjobb?

Är tacksam för alla svar, och hoppas ni kan hjälpa mig göra ett viktigt livsbeslut.

Ska du plugga/pluggade du vidare till högskola?

40 personer har röstat

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..