Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gymnasium frågor

Postat av InZan3 den 8 November 2011, 20:17
31 kommentarer · 440 träffar
Tjenare! Går i nian nu och ska välja gymnasium om några månader.. Men jag har ingen jävla aning om vilken skola jag ska välja.. Jag vill helst gå ett naturvetenskapligt program.. Alltså där de läser mycket matte, fysik, kemi osv.. Och självklart ska programmet vara studieförberedande. Men har lite frågor:
1. Om man har VG-MVG i matte nu.. Klarar man matten på naturvetenskapliga linjen?

2. Borde jag välja naturvetenskaplig eller teknik? Vad är det för skillnad? Vilken linje ger vilken högskola samt jobb?

3. Vet ni några bra naturvetenskapliga skolor i göteborg? Inte NTI, ITG, för på NTI var utgångsbetygen förra året jättelåga. Och jag var på ITG och det var verkligen skit.

4. Har hört att det finns linjer som är blandning av naturvetenskap och teknik.. Alltså jättehårda plugglinjer, stämmer det?

Somsagt vill jag gå naturvetenskaplig linje, vill att de ska vara en hård skola där man får kämpa och där man inte ska bli mobbad för att man pluggar. Efter skolan vill jag ha möjlighet att gå på chalmers eller någon annan likvärdig högskola.

Hoppas någon kan svara på dessa frågor. Tack i förhand!

naturvetenskaplig eller teknik?

51 personer har röstat
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..