Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

fysik prov imån hjälp!

Postat av KaptenHadock den 8 November 2011, 16:48
20 kommentarer · 501 träffar
Tja har fysik prov imån, så nu fragbite måste ni hjälpa mig med de här provet jag har inte pluggat något har vart upptagen.
De här ska jag kunna inför morgon dagen

: Veta vilken enhet som används för kraft och tyngd (de är Newton och massa va ?)

: Kunna ange skillnad och samband mellan massa och tyngd
: Veta mot vilken punkt tyngdkraften alltid är riktad mot ( mitten va ?? )
:Kunna omvandla mellan kilogram och newton (de kan jag typ 1 newton = 100 gram 10 Newton = 1 kilo osv)
:Veta vad tyngdkraften beror på
: Veta vilket mätinstrument som används för att mäta krafter
: Veta vad som menas med tyngdpunkt, angreppspunkt och riktning
: Kunna rita och visa krafters storlek och riktning med pilar
: Kunna förklara vad som menas med friktion, rullfriktion och glidfriktion
: Kunna ange vilka tre saker man bör känna till om en kraft för att veta hur den påverkar ett föremål
:Kunna ange egenskaper hos ett föremål som ger bra stabilitet
: Veta vad som menas med hävstång, enarmad och tvåarmad, och kunna ge exempel på några som du träffar på i hemmet
: Kunna lösa enklare problem med hjälp av formeln : vridmomentet=kraften*hävarmen
: Känna till och kunna förklara begreppen kraft, tynd, massa,tyngdkraft.gravitation,t yngdpunkt,jämvikt,stödyta,frik tion,vridmoment och hävstång
: Ha kunskaper om praktiska tillämpningar av hävstänger och olika typer av friktion
Föregående tråd
Nästa tråd

20 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 20 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..