Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Väldigt frekventa DC's

Postat av gottbow den 3 November 2011, 20:12
4 kommentarer · 215 träffar
Vet inte exakt vilken kategori detta ska ligga i but here goes:

Mitt internet lägger ner i cirka 40 sekunder då och då. Ibland får jag 2 dc's inom loppet av 5 minuter men skulle väl kunna säga att jag i stort sett får ca 2 dc's i timmen.

Det verkar hända oftare när det tas upp mer bandbredd på vårt nät (när farsan använder nätet där uppe eller när jag skypar och lirar sc2 samtidigt etc). Det händer också nästan varje gång när hemtelefonen används.

Modemet sitter i första jacket så tycker det är konstigt att nätet lägger av pga hemtelefonen, har ett Netgear modem som går till en Apple Airport Extreme router (ingen idé att hata på apple routern då jag har testat olika). Använder standard nätverkskabel från router->dator.

Vår leverantör är Bredbandsbolaget (ska testa en ny leverantör inom nån vecka) och vår hastighet är 15Mbit/s in och 1Mbit/s ut (14Mbit/s in och 0,9Mbit/s ut på bredbandskollens TP-test).

Om det finns någon kunnig där ute som kan hjälpa mig skulle jag vara evigt tacksam. Fråga gärna om jag glömt nån detalj!

tldr - 40 sec dc då och då, hjälp !
Tack på förhand!

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar