Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

krossat hjärta, hjälp!

Postat av theironist den 2 November 2011, 23:09
6 kommentarer · 176 träffar
hej fragbitevänner!

jag sitter här denna höstruskiga onsdagkväll och lyssnar på Jeff buckleys 'hallelujah' med brustet hjärta. anledningen heter, lå oss kalla henne "C", en mycket vacker flicka och tillika en av min lillasysters allra bästa vänner. Har länge haft ögonen på C, gillade henne redan första gången hon var hemma hos oss, vilket var i april ungefär (hon har alltså inte varit kompis med min syster jättelänge, men de ändå väldigt tighta). Har hela tiden tyckt mig ana att mina känslor varit besvarade, vi har klickat bra och skrattar tillsammans en del när hon är här, med tillhörande långa blickar. Dock har de stannat vid dessa blickar, och jag hade sedan länge accepterat att hon nog trots allt inte gillade mig mycket mer än som kompisens snälla storebror. Vid ett tillfälle i somras t.ex när min syster var bortrest så kollade vi en film, och har följt henne hem några mörka kvällar när hon hängt med syrran hos oss för hon har velat ha sällskap. Inte vid något av dessaa tillfällen har hon visat något tecken på ett närmande, och jag har tagit hinten.

Min syster har i alla fall uttryckt sitt missnöje över att jag och C verkar komma så bra överens och även syrran säger sig ha känt lite spänning mellan oss. Helt obefogat dock, tills för 4 dagar sedan;

Jag och C hamnar på samma nattklubb (C är 18, inte systern min så hon var inte där), sedan hon smsat mig under kvällens chillkrök med polarna att jag borde komma dit. Sagt och gjort, till nattklubben kommer vi och där är hon. Hon sitter i mitt knä större delen av kcvällen, vi delar på drinkar och cigarewtter och skrattar tillsammans. När klubben stänger så bestämmer vi att vi ska hem till mig och kolla på film. Star Wars episode 5 sätts igång inne på mitt rum, dock dröjer det inte länge innan vi börjar kyssas en del, och vi flyttar snart över till sängen, där vi fortsätter ha det mysigt (dock inget sex, bara smek och hångel typ). Trots att vi är ganska dragna bägge två har vi vett att ställa väckarklockan på 7, så att C ska kunna smita iväg på morgonen obemärk från min syster, som absolut inte får se oss,. C säger flera gånger innan vi somnar hur sjukt detta är och hur mysigt det är, och att min lillasyster kommer döda oss bägge om hon får reda på det.

bakfull som ett sär vaknar jag upp söndag morgon, men är på gott humör efter nattens eskapader.
I mitt stilla sinne tror jag att vi ska ses snart igen, även om det är jobbigt att hålla det hemligt från allt och alla, och fortsätta där vi avslutade. På söndag kväll chattar vi lite om att ta en bio ngn dag nu på höstlovet, och allt känns lugnt. Planer om romantiska getaways och ta in på hotell virvlar runt i mitt huvud, men dessa hinner inte bli mer än just planer, när hon nu ikväll säger att ”bio just nu inte är någon bra idé” och att vi ska fortsätta ”vara bra vänner”. Perplex ok:ar jag bara till svar för att apatisk lägga mig i min soffa och lyssna på Hallelujah på repeat.

Här är ja gnu, sorgsen och chockad över denna olyckliga vändning.

Och just det, på måndag ska våra familjer träffas för en gemensam tapas-kväll, något som varit bestämt sedan länge och som jag gått och myst lite åt, tanken på att vara där med C och utbyta
du-och-jag-blickar över middagsbordet. nu känns det dock inte så lockande, och jag ställer mina frågor nu till er:

hur ska jag agera på måndag, för att verka någorlunda värdig och inte hjärtkrossad?

Ska jag berätta hur jag känner för henne (att jag trots allt är ganska förälskad i henne?)
Hur går jag tillväga isf?

plus

Vad fan rör sig i denna brudens huvud????

Tack på förhand för alla de kloka och givande svar jag vet ni kommer ge mig

Olycklig kille92
Föregående tråd

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..