1
Dovt ljud
Postat av 200SXTurboNerd den 1 November 2011, 21:09
0 kommentarer · 375 träffar
Har kopplat in ljudet från projektorn via Equalizer för att sedan gå till stereon. Problemet är att det uppkommit ett väldigt högt dovt brummande ljud.
(Flyttat stereon och Eq till annan plats)
Ljudet uppstår såfort jag sätter i strömkontakten till Eq för att sedan försvinna när jag aktiverar en kanal på Eq. sätter jag igång båda kanalerna så börjar det dåna ordentligt!
Har haft samma problem tidigare men då har det försvunnit av sig självt, men den här gången vill det bara inte ge sig.
Har provat sätta Eq i annat vägguttag men samma effekt
har kollat så alla kablar sitter så de ska
har kollat att säkringen är hel på Eq
har provat ta bort jorden på strömkabeln till Eq
Nån som haft liknande problem eller vet varför dessa ljud uppkommer och hur jag får bort det?
EDIT: drog en skarvsladd mellan uttaget där projektorn är inkopplad och till eq och då funkar ljudet som det ska! men nu är det ju så att jag inte vill ha en skarvsladd som ska gå tvärsöver rummet..
(Flyttat stereon och Eq till annan plats)
Ljudet uppstår såfort jag sätter i strömkontakten till Eq för att sedan försvinna när jag aktiverar en kanal på Eq. sätter jag igång båda kanalerna så börjar det dåna ordentligt!
Har haft samma problem tidigare men då har det försvunnit av sig självt, men den här gången vill det bara inte ge sig.
Har provat sätta Eq i annat vägguttag men samma effekt
har kollat så alla kablar sitter så de ska
har kollat att säkringen är hel på Eq
har provat ta bort jorden på strömkabeln till Eq
Nån som haft liknande problem eller vet varför dessa ljud uppkommer och hur jag får bort det?
EDIT: drog en skarvsladd mellan uttaget där projektorn är inkopplad och till eq och då funkar ljudet som det ska! men nu är det ju så att jag inte vill ha en skarvsladd som ska gå tvärsöver rummet..