Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur du gör eget fake blood hemma.

Postat av GabriellexD den 26 Oktober 2011, 20:11
42 kommentarer · 35 736 träffar
Tjenare! Tänkte dela med mig ett litet tips som jag hittade i en filmbok om hur man gör fake blod hemma för er som har snålt om pengar och vill vara snäll mot plånboken eller kanske bara vill vara kreativ.

Det som även är bra med det här fake blodet är att det smakar gott och man kan ha det i munnen och det är helt ofarligt.

För att få fake blod så behöver du: Sirap, karamell färg, vatten ,och nescafé (Fungerar säkert med annat kaffe också).

Häll i 500 g sirap i en kastrull och värm försiktigt så det blir lite mer "fluffigt". Lägg sedan till lite karamellfärg och måtta själv så du får lagom mängd.

Blanda ner en dryg tesked nescafé i en kvarts kopp kokande vatten och tillsätt sedan allt till resten av "smeten".

Rör om tills allt är riktigt blandat och mixtra lite med färgen eller annat om du inte tycker det ser bra ut.

Ett tips är att när du sedan tagit bort allt från spisen och det svalnat kan du tillsätta 100ml (cirka såklart) munvatten för då smakar faktiskt blodet gott så att skådisarna kan ha det i munnen och så.

Jag brukar också föredra att använda ljus sirap, men det kan funka med mörk också tror jag.

Hoppas detta tips blir hjälpfullt! =)

EDIT:

Kommer se ut så där i skolan imorgon för vi har halloween tävling ganska kul fast man går i tvåan på gymnasiet =)

http://data.fuskbugg.se/skalma n02/a1c23be7_DCAM0140.JPG

Gjorde lite fake blod och rotade fram gamla kläder i morsans garderob. Så blodet funkar även på kläder om ni undrar!

/GabriellexD

Ska du pröva göra detta fake blod?

639 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

42 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 42 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..