Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Vad gör jag nu/sen?

Postat av storbonden den 25 Oktober 2011, 13:40
4 kommentarer · 263 träffar
Tjenare!
Jag är 20 år och ifrån Östergötland.
Jag har gått en treårig gymnasial utbildning inom IT/el/samhäll och har nu hittat ett schysst jobb på en IT-butik som IT-konsult på mindre ort. Innan detta jobbade jag inom industrin i cirka 3 månader och efter det inom logistik i 6 månader (Körde paket.)

Nu har jag vart här i ungefär 4 månader och det enda jag inte är supernöjd med är lönen. Eftersom det inte är ett så stort företag så förstår jag med att det inte går att suga hur mycket pengar som helst. Därför undrar jag hur jag ska fortsätta?

Jag har en flickvän som jag vart tillsammans med i fem och ett halvt år som studerar i Lund så suget att flytta nedåt landet är större än att flytta uppåt. Å andra sidan pågår hennes utbildning i fyra och ett halvt år till, vilket ger mig lite tid.

Min plan är ungefär såhär:

Stanna här och få mer arbetslivserfarenhet, även om lönen inte är den bästa så stöter jag faktiskt på en hel del saker man får erfarenhet av.
Läsa någon/några kurser?
Söka mig nedåt i landet/mot storstäder för att förhoppningsvis få lite högre lön/klättra uppåt.

Jag vill bara ha lite tankar och funderingar ifrån Er, kanske är jag helt ute och cyklar och ni tycker jag gör helt fel så brainstorma och ge mig tips och idéer hur jag ska gå vidare härifrån.

Tack på förhand!
Föregående tråd
Nästa tråd

4 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 4 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..