Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Aktier/Warranter

Postat av Pada den 24 Oktober 2011, 18:08
2 kommentarer · 276 träffar
Hejsan

Kan börja med att detta kanske inte rätt forum för dessa frågorna men jag gör ett försök...

Håller på med lite aktier och tittar runt lite och har fastnat lite på Warranter.
Om man tar till exempel VOL1K 70SHB som i dagsläget kostar 1,02 och har en paritet på 10 så får jag fram breakeven på aktiekursen 80,2kr.

Om jag tittar på VOL1K 80SHB istället som idag har en köpkurs på 0,36 och en paritet på 10 som ger breakeven på 83,6kr så tycker jag att detta blir konstigt... Jag tar ju en större risk på den senare men samtidigt så blir slutvärdet mindre eftersom min breakeven är 3kr högre.

Är tanken då att man ska sälja 80krs warranten innan slutdatum för att få hjälp av hävstången men inte slutvärdet? Vad har jag missat? Eller förändras värdet på 80krs mer än 70kr när kursen står högre?

Som sagt, möjligtvis inte rätt forum och frågan kanske blev lite snurrig... Men ibland har man tur!
Föregående tråd

2 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 2 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..