Godkväll, jo nu är det så här att jag har en stycke mikrofon en stycke skype och en stycke windows 7 och jag har ett litet problem.
Till problemet, min mikrofon vägrar att fungera på skype. Den funkar alltså i windows, den funkar i mumble men inte på skype. Har installerat om skype och tankat äldre versioner. Kan även tillägga att micken har funkat bra i skype förut.
Men bara en dag sådär så slutade det funka.
Jag har googlat jag har installerat om drivrutiner till ljudkortet osv, men inget har funkat hittils. Kanske är det någon snäll på fragbite som kan ha en lösning?
I princip det bästa du kan få för 6.5k, du borde inte ha montering.. onödigt, kolla guider, testa bygga själv eller alt. fråga en kompis eller någon du vet bygger datorer. Jag byggde nyss min första dator, kollade bara massa guider, gjorde det på 3 timmar ungefär. Väldigt simpelt!
Såg att du hade en budget på 6500:- så ändrade lite.
Skrivet med min Android-mobil
#0 Kör på den som #3 länkade. Och gör som han säger, kmr va värt det i slutändan. :)
Det kan bli fel med fel sorts färg på RAM och det funkar inte lika smidigt.
Vad jag läst måste man sätta blått RAM i blåa slottar för att utnyttja dual channel? :/ Det är inte säker källa bara nåt jag stött på då och då. Har jag fel?
Ts: Om jag vore du skulle jag tagit ett 760 istället, för att då får du lite pengar över. Amd tar mer ström.
760 är bättre än 7950 i många spel, bättre att köra SLI med nvidia dessutom.
http://www.inet.se/kundvagn/vi sa/3636663/2013-07-24
Detta skulle varit mitt val iaf.
Om du vill kan du köra med referenskylare istället och tjäna 1 hundring på det, referens är bättre att köra SLI än icke referens.
Med hundringen som blir över kan du lägga till 1tb HDD eller dyrare moderkort.
Ja men 760 är lika bra som 670. 760 > 7950.
Crossfire fungerar inte lika bra som SLI så rekommenderar hellre nvidia
Hahha varför skulle man inte vilja köra SLI? Är det bättre att köpa nytt grafikkort istället? Antar att du blev ledsen då jag kritiserade din kundvagn :'( Snyft
Ja det sa han. Men han kommer ändå inte kunna köra crossfire. Jag ger han TIPS på 760 eftersom att det är BÄTTRE. Och jo, man kan behöva fundera på SLI om man köper dator för 6.5k.
Men det var hans krav, det jag syftar på.
Jag personligen ogillar AMD. Hade det för 3 år sen å mycket problem med drivrutiner osv. Men kanske är bättre nu :)