Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tjänar man på att sno saker eller?

Postat av Alphahanne den 18 Oktober 2011, 12:50
12 kommentarer · 472 träffar
Tja

Idag när jag gick hem så såg jag ett paraply som stod och vilade mot ett cykelställ under en busskur. Det regnar så jag tog paraplyet och var skyddad mot regnet de resterande 500 meterna till min lägenhet. Grejen är den att jag inte hade något paraply innan förutom ett sånt där litet kompakt men det är trasigt och täcker ungefär 60% av vad det egentligen ska täcka. Nu har jag ju ett perfekt fungerande paraply. Det är svart och långt. Väldigt stor "skärm" har det också.

Jag tog alltså övergiven materia som någon annan har betalat för. Vet ej om det var kvarglömt eller om det var någon som hade lämnat det där med avsikt att komma tillbaka och hämta det. Känner mig nojjig som fan över paraplyet men samtidigt så känner jag att jag "tjänade" på att ta det.

Bör jag gå tillbaka och lämna paraplyet där det stod eller ska jag behålla det så jag har ett paraply som fungerar inför kommande oväder?
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..