Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem att installera OS

Postat av lezzo den 18 Oktober 2011, 09:49
10 kommentarer · 312 träffar
Hej !

Jag har en serverdator utan OS. Jag har dragit fram flera OS på flera DVD'er för att kolla så att jag inte bara har en dålig kopia.

T.ex. Tiny7, Windows Server 2008 och 2003. Jag har till och med testat med en Windows 7 skiva som jag själv använder till min gaming dator. Men jag får alltid samma felmeddelande.

När jag installerar Tiny7 så står det följande;
"Detta går ej att installera på Diskpartion 0, Press Enter to restart"

Jag har testat att ta bort partionerna och skapa en ny flera gånger, men det fungerar inte.

När jag ska installera Windows Server så får jag följande;
"Windows had an error. Code 7" typ.

Jag googlade lite och det kunde antingen vara BIOS eller mina RAM minnen. Jag har gjort följande;

- Tagit ut minnen 1 och 1 tills jag bara haft 1 kvar och den bytte jag också.
- Jag har nollställt bios till "Default". T.o.m testat en annan vars namn jag inte kommer ihåg, men det var för att förbättra prestandan.

Inget har fungerat. Hårddisken fungerade kanon i förra datorn så jag vet att inget är fel där. Någon sa i ett forum att man skulle stänga av "DCPI" i "Power Management", jag har testat alla sorters olika val där men inget har funkat, däremot har jag aldrig kunnat stänga av det, för att valet inte finns där.

Jag kanske har glömt något?

Jag uppskattar alla seriösa svar.

Tackar i förhand :)
Föregående tråd

10 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 10 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..