Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

OS & Doping

Postat av Yeahvlen den 14 Oktober 2011, 17:37
21 kommentarer · 196 träffar
Jag har tänkt på en liten detalj ett bra tag som jag bara är tvungen att dela med mig av. Jag ska dra det kortfattat och enkelt.

Kommer vi att i framtiden få se några fler världsrekord? Jag menar: en människa kommer aldrig kunna springa 5000m på 5min. Det är alla överens om, och då finns det ju en mänsklig fysiologisk gräns för hur bra vi kan bli på en viss gren. Tittar man på statistiken över satta världsrekord så har det den senaste tiden planat ut ganska rejelt i de flesta grenar.

Det känns som att om 25-100 år har människan nått sin maxnivå och ligger på den gränsen till hur bra vi kan bli utan doping, och vi kommer inte få se fler världsrekord.

Frågan: Vad tycker ni om att släppa doping fri i de olympiska spelen? Och vilka tider/resultat tror ni vi hade sett som världsrekord i de olika grenarna med fri doping?

Till sist fb-cops: Det borde vara okej att diksutera detta utan att nämna några dopingsubstanser?

På tiden att doping tillåts i OS?

24 personer har röstat

21 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 21 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..