Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Plan kraschade i Ryssland

Postat av humsalus den 16 Mars 2005, 14:41
38 kommentarer · 111 träffar
Plan kraschade i Ryssland
Samtliga 49 ombord omkom

Ett passagerarplan med 49 ombord kraschade i dag utanför Rysslands norra kust.
Samtliga ombord omkom när planet – av okänd anledning – kraschade och fattade eld.

Den ryska nyhetsbyrån Interfax rapporterar att det tvåmotoriga planet – av typen An-24 – skulle landa i den ryska regionen Nentsien, vid kusten mot Barents hav i norra Ryssland. I samband med landningen gick någonting fel och planet kraschade.
Den lokala räddningstjänsten uppger, enligt AP, att det sovjetbyggda planet fattade eld i samband med kraschen. Och att räddningsmanskap sändes till platsen.
Men samtliga 49 ombord – 45 passagerare och fyra besättningsmän – omkom. Planet var av en modell som byggdes på 60-talet och som fortfarande används flitigt i Ryssland och andra tidigare Sovjetrepubliker.

http://www.aftonbladet.se/vss/ nyheter/story/0,2789,617960,00 .html

–––––––––––––––– –––––––––––––––––––––––––-
Vem vill flyga ett plan som är buggt på 60-talet??? vad tänker dom med?? det är ju hämskt....

när jag flög till spanien förra året så hadde dom lagt brochyrer på bordet man har framför sig i planet. Där flygbolaget stolt presenterade sina plan. Det stog bland annat att planen kunnde flyga utan pilot, tack vare den nya tekniken med super dyra micro chip o komponeter osv. Så om dom vill så kan dom styra planet nere från marken.
Vem f*an vill läsa det när man sitter på ett sådant plan??? iofs så har planet pilot, men än då??? Ett litet j*vla chip som går sönder o planet krachar. Vågar man lita på sånt?? Då tänker man bara på alla chip man har i datorn å liknande.. det är klart att det kan krånga.. kan säga att jag var panik-slaggen hela den resan.

vad har ni för åsikter om radio styrda plan??

ursäkta stavfelen..

tack för mig.
Föregående tråd
Nästa tråd

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..