1
Betong?
Postat av Stocktown den 7 Oktober 2011, 13:32
13 kommentarer · 267 träffar
Tja, beklagar missledande topic om ni letar efter någon förortstråd.
Tänkte nämligen höra om någon sysslar med betongarbete, armering och gjutning osv. dvs, eller känner någon som gör.
Alternativt vet hur det är inom betongbranschen.
Går nämligen byggettan inriktning husbyggnad och vi kommer då ha möjlighet att fördjupa oss i betong eller trä.
Jag är ute efter ett grovjobb där det finns pengar, hence jag valde bygg, men är osäker på om jag ska välja trä eller betong.
Vad jag har förstått så ligger det till såhär:
Betong;
+ Mer efterfrågan
+/- Håller sig till färre arbetsuppgifter
+ Tungt
- Enformigt?
- Långvariga skador(går det att undvika med ergonomi?)
Sen vet jag inte mer då jag inte har testat det ännu, behöver byta praktikföretag för att prova på det då Q-gruppen har lagt ner sin betong.
Orkar inte dra en lista på plus och minus på trä då jag är mer intresserad hur det är med betongen för tillfället, då jag provat på trä en månad och de flesta vet nog hur det ligger till där.
Please help me,
yours truly
slaughtane
Tänkte nämligen höra om någon sysslar med betongarbete, armering och gjutning osv. dvs, eller känner någon som gör.
Alternativt vet hur det är inom betongbranschen.
Går nämligen byggettan inriktning husbyggnad och vi kommer då ha möjlighet att fördjupa oss i betong eller trä.
Jag är ute efter ett grovjobb där det finns pengar, hence jag valde bygg, men är osäker på om jag ska välja trä eller betong.
Vad jag har förstått så ligger det till såhär:
Betong;
+ Mer efterfrågan
+/- Håller sig till färre arbetsuppgifter
+ Tungt
- Enformigt?
- Långvariga skador(går det att undvika med ergonomi?)
Sen vet jag inte mer då jag inte har testat det ännu, behöver byta praktikföretag för att prova på det då Q-gruppen har lagt ner sin betong.
Orkar inte dra en lista på plus och minus på trä då jag är mer intresserad hur det är med betongen för tillfället, då jag provat på trä en månad och de flesta vet nog hur det ligger till där.
Please help me,
yours truly
slaughtane
Betong vs. Trä
14 personer har röstat