Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Problem med ljud, hjälp sökes!

Postat av scrab den 4 Oktober 2011, 23:18
11 kommentarer · 92 träffar
Tjenare!

Nu är det så att jag har ett stort problem som jag har försökt lösa på egen hand, frågat kompisar, googlat, men ingenting hjälper. Vänder mig nu till er!

Problemet är att jag får inget ljud till hörlurarna. Har en tv inkopplad i datorn via HDMI, och om jag använder den källan så har jag ljud utan problem.

Nåt som jag ser som märkligt är att mikrofonen på lurarna fungerar utan problem. Testade att spela in och sedan lyssna via HDMI, så det kan väl inte vara drivrutinerna som gör så att det brister?

Om jag skulle sett på problemet från eran synvinkel skulle jag tro att lösningen skulle vara att koppla in lurarna i rätt uttag, men det ÄR rätt uttag. Det fungerade tidigare idag, det som har hänt sedan dess är att jag har formaterat och kör nu med windows 7 istället för windows xp.

En bild på ljudinställningarna: http://i54.tinypic.com/2n2223q .png (obs! "Speakers" och "Headphones" är en frontpanel som _aldrig_ har fungerat, så det är inte det som är felet)

Skulle vara otroligt tacksam för minsta hjälp!
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..