Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tips på projekt inom matematik

Postat av Sull den 1 Oktober 2011, 17:25
6 kommentarer · 239 träffar
Tjena!

Ska göra ett projekt inom ämnet matematik på skolan nu men jag finner det svårt att hitta ett roligt ämne. Projektet kan vara om i princip vad som helst så länge man använder "sofistikerad matematik" i projektet(sofistikerad i detta sammanhang är ungefär saker inom matte C).

Exempel på matematiska saker som kan vara med: Artimetiska och geometriska sekvenser/ekvationer, Venndiagram, logik, sanningsdiagram, chi-square-test(vet ej vad det heter på svenska), alla möjliga olika funktioner osv.

En klasskamrat ska göra något om hållbarhet på fiskelinor, andra exempel vi fått är "At what inclination angle do candles burn the fastest?", "Effects of extracurricular activites on grade point averages" så som ni ser kan det handla om väldigt varierande saker.

Har funderat på att göra något inom spel, t.ex. ekonomi i WoW eller nåt men jag vet inte riktigt vad jag kan räkna på eller om jag kan få in "sofistikerad matematik" där.

Projektet utgör 20% av mitt betyg så det vore bra att hitta något som är lätthanterligt att jobba med samtidigt som det är intressant. Det får dock inte vara alltför svår matte eftersom jag inte är något mattesnille direkt :)

Har ni några tips?

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar