Hej Fragbite
lite snabbt innan, skriv inte att jag ska göra min läxa själv, är typ klar men har lite problem
okej!
Vi håller på med en s.k. Konfliktrapport i samhäll B och det går ut på att man ska välja en pågående konflikt. Man ska skriva bakgrund, frågestälningar, sammanfattning (ej måste), resultat, diskussion och metod
jag har skrivit inledning och frågeställningar, jag orkar inte sammanfattning så då har jag resultat och diskussion kvar, samt metod och källa men det går snabbt
vad är det meningen att man ska skriva på dessa? (diskussion och resultat)
själv skriver jag om al-qaida och vad ska jag skriva? Al-Qaida är jobbiga..?
hoppas ni på fragbite kan hjälpa mig!
tack på förhand
det står också i ett dokument såhär: Resultatet är en sammanfattning av det ni kommit fram till och…
jag har liksom inte kommit fram till något!
tack på förhand, igen!
bjuder på alla stavfel och fula styckeindelningar, är lite trött..
* Ligger bakom 9/11.
* Andra attentat dom gjort.
* Deras Ledare.
* Osama Bin Lader (tonvis med saker att lägga till)
* etc etc etc...
Förstod inte riktigt det du sökte efter men antar jag träffade rätt? :)
tack för att någon svara! :D
Exempelvis jag sitter och berättar för polarna hur min bruds syrra vill ha sex med mig några dagar innan jag o bruden ska gifta oss. Jag tittar på henne och blir helt tänd och vänder mig om och går ut mot bilen. Där står bruden o båda föräldrarna och jublar för att jag inte fall för frestelsen av att ha sex med den snygga syrran.
Vad har vi för slutsats på de? Jo... Ha alltid kondomerna i bilen.
Edit: Slutsats... Al-Qaida är onda människor eller nå sånt, vad fan är detta för uppgift låter ju omöjligt?
#5 eller så dränker man henne med satsen
Jag skulle nog säga att diskussion är där du tar upp ämnet och delar upp det, se på hur konflikten tyr sig och hur den t.ex. kanske kommer att se ut senare pga att den liknar denna konflikt etc etc.
Sen är resultatet vad du konkret exakt kom fram till.
Håller på med en likadan uppgift, skriver om Mexikokonflikten fast har knappt börjat så kan inte hjälpa dig!:)