Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Telia & skrämmande..

Postat av Peppe Stakset den 27 September 2011, 22:09
18 kommentarer · 264 träffar
Någon mer en jag som har problem med telia för tillfället? får ut http://www.speedtest.net/resul t/1505197104.png har 8/1.

Just'tellin, för en vecka sedan så la vi ut våran bil på blocket och genast fick vi ett sms av en engelsk kvinna som ville att vi skulle skicka bilen till england, dem stod för frakt osv. Men vi funderade, vad skulle dom ha en gammal skruttig BMW till? Och vi tackade nej.

(Cirka 3 dagar sedan dem prata om bilen)
För 3-4 dagar sen fick vi hem ett brev från netonnet att dem misstänker att det är något fel i en "betalning", det var "någon" som hade beställt två stycken laptops och netonnet misstänkte att det var något skumt. Vi anmälde detta till polisen som bedrägeri.

Den tredje skumma saken efter några dagar (Hände idag.)

(Dem pratade på engelska översätter till svenska)
K = Kvinnan
F = Min far

Konversationen lät såhär ungefär
F = Hej, vad gäller det här?
K = Hej, erat Windows 7 på eran laptop kommer gå ut om ni inte förlänger erat windows som ni kan göra här.
F = Vi har ingen laptop & vart ringer du ifrån?
K = Ni har visst det en laptop.
F = Vart ringer du ifrån?
K = Kvinnan mumlar
F = VART I HELVETE ÄR DU IFRÅN, SVARA ANNARS KOPPLAR JAG IN POLISEN!
K = England

Ska se om det kommer upp något mer, har faktiskt börjat tänkt på detta. Verkar som allt har någon "röd tråd"

Från första "England"
Från de andra har de beställt 2 laptops i min fars namn
Från den tredje, Kvinnan är stensäker på att vi har laptops och kommer från "england".

Allt började sedan vi vägra skicka våran bil till england...?
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..