1
Dokument inifrån - Säljsekten
Postat av kurrysven den 23 September 2011, 23:36
24 kommentarer · 387 träffar
Hej
Såg nyss denna dokumentär på existenz. (Jag har jobbat tills nu).
http://www.youtube.com/watch?v =0QDTVTLJdsg&feature=player_em bedded
När den började hade jag tankarna, precis som det står: "Dagens ungdomar är lata och bortskämda!"
Visserligen hade jag inte samma tankebanor mot slutet.
Men det jag stör mig på är att det är väl inte så hårt arbete, dagarna är långa och du måste stå. Sure. Men de har ju inga stora ansvar eller "svåra att lösa" arbetsuppgifter.
Förstår att det kan vara svårt att sälja och att det är det som tar på deras psyke.
Det är inte kul att jobba 12timmar varje dag, men det händer. Jag gör det och utan rast. Hinner knappt gå på toa ibland faktiskt.
Känns som de kryddat med allt de kunde sätta emot The Phone House.
Förstå mig inte fel, tycker det inte är värt det jobbet för den lönen kontra timmarna. Men jag tycker att de riktar in sig på för mycket annat som kunde stannat utanför dokumentären.
Måste även säga att deras Chefer är grymma säljare/pepptalkers. De får ju grymma resultat, kanske fel väg Men tror de också drivs av ackordet som säljarna drar in.
Så Fragbite, vad tyckte du om dokumentären?
Varit i en liknande sits?
GO BANANAZZ
Såg nyss denna dokumentär på existenz. (Jag har jobbat tills nu).
http://www.youtube.com/watch?v =0QDTVTLJdsg&feature=player_em bedded
När den började hade jag tankarna, precis som det står: "Dagens ungdomar är lata och bortskämda!"
Visserligen hade jag inte samma tankebanor mot slutet.
Men det jag stör mig på är att det är väl inte så hårt arbete, dagarna är långa och du måste stå. Sure. Men de har ju inga stora ansvar eller "svåra att lösa" arbetsuppgifter.
Förstår att det kan vara svårt att sälja och att det är det som tar på deras psyke.
Det är inte kul att jobba 12timmar varje dag, men det händer. Jag gör det och utan rast. Hinner knappt gå på toa ibland faktiskt.
Känns som de kryddat med allt de kunde sätta emot The Phone House.
Förstå mig inte fel, tycker det inte är värt det jobbet för den lönen kontra timmarna. Men jag tycker att de riktar in sig på för mycket annat som kunde stannat utanför dokumentären.
Måste även säga att deras Chefer är grymma säljare/pepptalkers. De får ju grymma resultat, kanske fel väg Men tror de också drivs av ackordet som säljarna drar in.
Så Fragbite, vad tyckte du om dokumentären?
Varit i en liknande sits?
GO BANANAZZ
Dokumentären överdriven?
14 personer har röstat