Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Drama på ICA

Postat av Dentis94wr80 den 23 September 2011, 02:19
31 kommentarer · 230 träffar
Hallå Fragbite!

Var på ICA förut och skulle handla lite för helgen. Det var lagom med folk i affären och white-trashmorsorna satt utanför och rökte.
Jag ställde cykeln på mitt vanliga ställe och gick in.
Vid godishyllorna såg jag 2 små barn som undrade varför bilpåsarna var så högt upp. De undrade om jag kunde hjälpa dem att ta ned påsarna och det gjorde jag. Tyvärr så var deras fader inte lika trevlig som ungarna.
Han gick fram till mig och halv-skrek till mig att jag skulle låta bli hans barn. Jag bad om ursäkt och ställde mig i kön. Till min förvåning så upptäckte jag att den så kallade "fadern" inte var deras riktiga fader, utan han var någon schizofren och lite efterbliven "hemlös" pundare som troligen var någon sorts "stamkund" på ICA.
Jag blev lite nervös för denna gubben och frågade kassörskorna om han hade ställt till med problem tidigare i affären.
Det hade han tyvärr, men det var inget allvarligt.
När det blev min tur att betala så kom gubben och tog min plånbok, han sprang även iväg längre in i affären.
"Han är ju ändå inte helt hundra" tänkte jag och följde efter honom. En liten bit längre in i affären ser jag honom med ansiktet nere vid glassdisken. Han tittar upp mot mig och säger "Hej, vad vill du då?"
"Jo, jag skulle vilja ha tillbaka min plånbok."
"Vilken plånbok?" svarade gubben.
Jag blev ganska så irriterad redan nu så jag höjde rösten och frågade en gång till om jag kunde få tillbaka min plånbok.
Just då kom en av kassörskorna och sa till gubben att han skulle gå iväg annars så skulle de ringa polisen.
Gubben skrek något obegripligt och kastade plånboken på kassörskan. Kassörskan tog då till våld och tog tag i gubben arm och försökte dra iväg honom, men nej du. Gubben var starkare än kassörskan så han slängde henne i golvet. Jag tog tag i min plånbok och sprang därifrån, utan varor. Och jag vågar mig inte tillbaka.

Nu till diskussionen; vad skulle ni gjort i min situation?
Föregående tråd
Nästa tråd

31 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 31 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..