Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Misshandel, polis, livet

Postat av Herr Blåfågel den 20 September 2011, 20:16
26 kommentarer · 135 träffar
Tjenna!

Har alltid undrat varför jag inte någon gång tar tag i mig och mitt liv. När alkoholen börjar slå in och spridas ut i blodet så går jag, och mitt onyktra jag skilda vägar. Kvällarna när ölen sprätts upp och förtärs i mängder så slutar det ofta med knas.

Jag är nu efterlyst av polis här i trakterna. Det var för två helger sedan. Festen var slut, jag och ett gäng på fem stycken skulle gå mot bussen för att ta oss hemåt. Jag och en polare fick för oss att dra igång ett bilalarm för att få skrämma upp de andra och få upp adrenalinet en aning.

Vi gick lite i förväg mot en parkering där vi såg en röd gammal Volvo stå. Min polare drog upp mobilen för att få den kommande händelsen på film. Jag började veva mot bilen och hoppa mot motorhuven, inget hände. Plötsligt ser jag att en dörr öppnas, och en kille på ungefär 28 år kommer löpande mot oss.

Jag tar tag i min väska och jag och polaren springer mot olika håll. Pulsen slog i hundra och jag hade lagt mig i ett dike ungefär 200 meter bort. Låg där i 5 minuter kanske och ringde sedan polaren och vi möttes för att kolla läget och skratta lite åt händelsen. Vi smög upp mot parkeringen igen dumt nog och sedan hör fotsteg bakom oss och då kommer den flintskalliga 26-åringen upp och drar ner polaren med ett grepp på marken.

Med paniken, och promillen i kroppen tar jag tag i han, knäar honom i magen och ger honom en välplacerad hård uppercut mitt på näsan. Han landar hårt på marken och jag bryter hans arm mellan axeln och handleden. Han blir liggandes blodig och jag och polaren springer därifrån och möter de andra som väntade vid busshållplatsen.

Vi tog sedan bussen hem nojiga som fan. Jag brukar aldrig slåss men när jag har alkohol i blodet blir allt svart, det är som att en mur kommer runt mig.

Polis är efter mig, men de har bara en fantombild att gå efter. Så risken är lite att jag blir tagen. Vad kan jag göra åt mina fylleproblem? Jag vill inte sluta dricka för det kommer jag aldrig lyckas med. Vad skulle ni gjort? Och borde jag gå till polisen och erkänna det jag gjorde?

Tack på förhand.
Föregående tråd
Nästa tråd

26 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 26 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..