Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Usch, trådens titel ger mig nästan ångest. Precis så där ("gomorron, gomorron") har man ju blivit väckt till skolan übertidigt på morgonen i för många år...
#27 Väldigt sorgligt att vissa göteborgare utmärker sig så grovt de kan för att låta Göteborgare så mycket som det går.
Jag har bott i Göteborg hela mitt liv, har haft infödingar* till kompis ifrån Stockholm och runt om i Sverige, och av någon jävla anledning så ska de börja snusa göteborgs rapé för det är ju något av de viktiga aspekten med och bo i Göteborg.
Men det som är mest sorgligt är att de måste snacka så grov Göteborgska som de kan, seriöst VEM FAN pratar så i Göteborg förutom dem som låtsas?
Jag hatar er.
Fan vad jag hatar er.
onT: Självklart skriver man God morgon och säger god morgon.
*Infödingar i det här sammanhanget är inavlade människor landet över.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Go'morron ftw!
Så länge det inte är ett citat så kommer du få en anmärkning på det.. trust me i know :S
OnT: God morgon
morrn
morron
God morgon
-Godmorgon
-Helvetes morgon på dig
Med riktig göteborska!!!
Nädå, god morgon typ.
#23 sorgliga e att jag pratar så... fast jag gillar de :D
Morsan kmr in med samma glada "God morgon, go morgon!" Satan så sur man blir ibland..
Skrivet med min Android-mobil
Jag har bott i Göteborg hela mitt liv, har haft infödingar* till kompis ifrån Stockholm och runt om i Sverige, och av någon jävla anledning så ska de börja snusa göteborgs rapé för det är ju något av de viktiga aspekten med och bo i Göteborg.
Men det som är mest sorgligt är att de måste snacka så grov Göteborgska som de kan, seriöst VEM FAN pratar så i Göteborg förutom dem som låtsas?
Jag hatar er.
Fan vad jag hatar er.
onT: Självklart skriver man God morgon och säger god morgon.
*Infödingar i det här sammanhanget är inavlade människor landet över.
OnT: Go'morron
http://www.youtube.com/watch?v =9jwwWYuXI4E
Och ja, Robert Gustavsson skämtar om göteborgares dialekt.
'Gomorron gomorron'
Så att säg att det är stockholmska är ju bara efterblivet.
Däremot tycker jag det är sjukt om man på riktigt försöker låta som Robert Gustavsson.
(Banna mig inte Modd, jag vill inte göra någon dålig till mods, utan endast tillföra vad som i vissa öron kan låta lite små humoristiskt.)
Men själv säger jag bara "gu-mörra" :)
Go'morron
ska till doktorn på torsdag om det.
#43 Märks att du är mano =)
Sa endast så i fall folk skulle tro att jag myttade, så tagga ner.
go'mörron
Talspråk: Morrn.