Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
En person som anses vara psykiskt sjuk av vissa, kan klassas som helt normal av andra. Det är upp till dig själv. :)
#3 Syftade på att det inte är objektivt ifall någon är psykisk sjuk eller inte, dvs. majoriteten kan tro att han är psykiskt sjuk fast det betyder inte att han behöver vara det.
Killen som påstod att jorden var rund blev klassad som psykiskt sjuk på hans tid.
Gå till vårdcentralen och förklara dig, anser dom att det behövs skickas du vidare till en neurolog osv osv, det hela är en ganska lång process innan man fastställer en diagnos, och det tar månader innan du får ut piller osv om det är det du tänker på.
varför tror du det?
jag själv är väldigt väldigt annorlunda än vad normen är och jag har träffat folk som är värre än mig och de verkar friska så du är nog inte det ;)
och i så fall vem är helt frisk då?
vem ger dem på vårdcentralet att kalla vissa sjuka o andra inte.
Jag anser inte att folk med aspberger autism är onormala men jag anser att vissa utan diagnoser är konstiga så en sådan stämpel du vill ha med metalt frisk/sjuk kommer du nog inte få.
#3 neurolog ? haha dom har hand om nerv-sjukdomar typ parkisons/Migrän/CP m.m. osv.
Ring till din läkare och berätta, den kommer då remittera dig till en psykolog/psykiatriker. Annars kan du ju ringa och boka en till på en psykmottagning själv.
Funkar även med ungdomsmottagning då dom har kuratorer som kan hjälpa dig att hitta till rätt ställe.
#12 Okej, trodde att han kände sig psykiskt sjuk, och då tänker jag oftast på exempelvis ADHD, ADD osv. Vilket också är neurologiska funktionsnedsättningar.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
#3 Syftade på att det inte är objektivt ifall någon är psykisk sjuk eller inte, dvs. majoriteten kan tro att han är psykiskt sjuk fast det betyder inte att han behöver vara det.
Killen som påstod att jorden var rund blev klassad som psykiskt sjuk på hans tid.
Gå till vårdcentralen och förklara dig, anser dom att det behövs skickas du vidare till en neurolog osv osv, det hela är en ganska lång process innan man fastställer en diagnos, och det tar månader innan du får ut piller osv om det är det du tänker på.
Lycka till, jag tror inte du är psykiskt sjuk.
Jag vill veta hur jag tar reda på om om jag är frisk i hjärnan eller om jag har något dysfunkionellt fel på den.
http://sv.wikipedia.org/wiki/P sykisk_st%C3%B6rning
jag själv är väldigt väldigt annorlunda än vad normen är och jag har träffat folk som är värre än mig och de verkar friska så du är nog inte det ;)
och i så fall vem är helt frisk då?
vem ger dem på vårdcentralet att kalla vissa sjuka o andra inte.
Jag anser inte att folk med aspberger autism är onormala men jag anser att vissa utan diagnoser är konstiga så en sådan stämpel du vill ha med metalt frisk/sjuk kommer du nog inte få.
Ring till din läkare och berätta, den kommer då remittera dig till en psykolog/psykiatriker. Annars kan du ju ringa och boka en till på en psykmottagning själv.
Funkar även med ungdomsmottagning då dom har kuratorer som kan hjälpa dig att hitta till rätt ställe.