Anders Breivik [skolarbete]
Tjena Fragbite!
Jag håller på och gör en argumenterade text om Breivik, vi ska skriva 3 faktorer som kan ha bidragit till hans bombdåd och massaker. Jag har skrivit att hans barndom är en orsak (hans pappa var frånvarande), men behöver två till... Någon av er som har någon tanke om detta?
Peace! =)
Det går liksom inte förklara dåd som är utförda av psykiskt störda människor med annat än att gärningsmannen är sjuk i huvudet. Varför han var sjuk i huvudet? Tja, folk föds med defekter varje dag.
iof kan vissa "högutbildade personer" få för sig att Breivik gjorde sina dåd pga. att han spelade CS och WoW, Ja då kan man garanterat hitta "fakta" på att han även gjorde det pga. Internet.
Han kanske var helt frisk? Hans familjemedlemmar sa att han var frisk och att inget tyder på att han var sjuk. Han blev antagligen hjärntvättad av diverse hemsidor (INTERNET). Fan tror du att alla som gör massmord är pyskopater? Tycker synd om dig. Han byggde hat genom att läsa andras åsikter (han hängde väl på högerextrema sidor, kan ha fel) osv
Jag tror inte att han hade gjort det om internet inte fanns :)
Bygger man ett sånt hat så ja då kan du döda folk men jag tror inte att han var frisk.
Faktorer man kan tänka sig:
* Psykiskt störd.
* Hård uppväxt.
* Hans syn på invandrare.
* Han ville få uppmärksamhet och få sina åsikter utspridda.
* Brottsstatistik i Norge (Vet att våldtäkterna i Oslo överrepresenteras av individer med invandrarbakgrund)
Övriga faktorer (Långsökta):
* Han var frimurare och en del av Illuminati, därav sänd för att göra detta så övervakningen i Norge kan höjas pga en anledning istället för att bara sätta dit de.
Tycker själv hans dåd är hemskt men bryr mig inte så värst om det och tänker aldrig på det. Men något jag tycker är intressant är hans planeringar, han är satans smart ifall han gjorde allt helt själv. Dom borde IQ-testa honom och kanske ta en del hjälp av honom för att spåra andra förberedelser till liknande brott. Självklart ska han sitta i fängelse och hjälpa till därifrån, men med största sannolikhet så kommer han dö i fängelset fort som tusan.
- Invandringssynen.
- Psyiska problem.
- Andra med samma intressen på internet, lätt att skapa hat.
- Trodde verkligen på sin ideologi.
Saker som hjälpte:
- Duktig på organisera
- Duktig på planera
- Kallblodig
- Extremt noggrann
Besparar oss förhoppningsvis lite administraivt arbete när landsförrädarna ska rensas ut.
Själv tror jag han satsade stenhårt på mottot Let the bodies hit the fjord efter att lyssnat på Drowning Pool.
#108, hur kan du inte förstå vad #106 skriver? Han menar uppenbarligen att vissa personer, trots akademiska titlar är dumma nog att vilja skylla dådet på internet och dataspel. Vill man det kan man lätt hitta fakta som stödjer det.