1
Telia! förslag?!
Postat av TOKLENNART den 8 September 2011, 23:14
2 kommentarer · 293 träffar
Tjenare kan bli mycket att läsa
Jo det är så här att jag har haft sjukt strul med mitt internet (telia) i ca 3 månader nu och varje jävla gång jag ringer säger dom "det är ett allvarligt kabel brott det ska vara återgärdat inom 4 arbetsdagar"
Det hela började med att ja lät farsan ringa och snacka med dem ingenting hände så efter en månad tog jag tag i saken och ringde själv och då händer detta..
Det går 4 arbetsdagar och inget har förändrats jag väntar 1dag + helgen ringer igen på måndagen nästa vecka får samma svar "det är ett allvarligt kabelbrott vi kommer skicka en kille för att återgärda problemet"
var på jag säger:
Jag: okej men vafan så sa ni ju förra veckan också och ingenting har hänt varje gång det börjar regna eller blir dåligt väder så kan ja inte vara ute på internet och hemtelefonen funkar inte ni får fan ta och fixa de här nu
Killen: jag lovar att vi kommer skicka ut en kille som ordnar problemet och sen hur länge har ni varit utan telefon?
Jag: Varje gång de har regnat eller varit dåligt väder så har telefonen inte fungerat internet har försvunnit och kommit tbx var femte minut ungefär
Killen: men har ni skrivit ner eller liknande när det har regnat eller vart dåligt väder då ni varit utan telefon så kan ja skriva (sen sa han nå jävla skit så vi skulle slippa betala för ett visst antal dagar då internet har varit borta och hemtelefonen ur bruk)
Jag: nej vem fan sitter och gör det tycker det är eran sak att fixa detta problem nu och inte bara säga att ni ska göra det för detta e så sjukt irriterande
Efter en stunds pratande så avslutar vi samtalet med att de ska ta ca 3-4 arbetsdagar att lösa problemet.
det löste sig inte... så jag ringer veckan därpå och säger åt dom att ja ska snacka med chefen och ha hans nummer då säger pigfan att hon inte kan ge ut hans nummer för då får hon sparken(?) så ja röt te åt henne att han skulle tammefan ta o ringa upp så gav ja henne nummret och lade på med en argton i HEJDÅ!
Tog 45minuter ungefär sen ringde det och de var chefen, jag förklarade allt som hade hänt och han lovade att allt skulle vara fixat och klart innan den 14de september.
Så vad tycker ni på fragbite ska jag byta internet och telefon bolag?
Ska ja vänta tills den 14de och se om de blir bättre för detta e så sjukt jävla störande jag som jobbar som timmanställd måste alltid kunna nås och dom kan ju inte nå mig eftersom att hemtelefonen e urbruk eftersom att det är "ett kabelbrott" och mobilen hör ja ju inte alltid.. vad fan ska jag göra tack på förhand //toklennart
Jo det är så här att jag har haft sjukt strul med mitt internet (telia) i ca 3 månader nu och varje jävla gång jag ringer säger dom "det är ett allvarligt kabel brott det ska vara återgärdat inom 4 arbetsdagar"
Det hela började med att ja lät farsan ringa och snacka med dem ingenting hände så efter en månad tog jag tag i saken och ringde själv och då händer detta..
Det går 4 arbetsdagar och inget har förändrats jag väntar 1dag + helgen ringer igen på måndagen nästa vecka får samma svar "det är ett allvarligt kabelbrott vi kommer skicka en kille för att återgärda problemet"
var på jag säger:
Jag: okej men vafan så sa ni ju förra veckan också och ingenting har hänt varje gång det börjar regna eller blir dåligt väder så kan ja inte vara ute på internet och hemtelefonen funkar inte ni får fan ta och fixa de här nu
Killen: jag lovar att vi kommer skicka ut en kille som ordnar problemet och sen hur länge har ni varit utan telefon?
Jag: Varje gång de har regnat eller varit dåligt väder så har telefonen inte fungerat internet har försvunnit och kommit tbx var femte minut ungefär
Killen: men har ni skrivit ner eller liknande när det har regnat eller vart dåligt väder då ni varit utan telefon så kan ja skriva (sen sa han nå jävla skit så vi skulle slippa betala för ett visst antal dagar då internet har varit borta och hemtelefonen ur bruk)
Jag: nej vem fan sitter och gör det tycker det är eran sak att fixa detta problem nu och inte bara säga att ni ska göra det för detta e så sjukt irriterande
Efter en stunds pratande så avslutar vi samtalet med att de ska ta ca 3-4 arbetsdagar att lösa problemet.
det löste sig inte... så jag ringer veckan därpå och säger åt dom att ja ska snacka med chefen och ha hans nummer då säger pigfan att hon inte kan ge ut hans nummer för då får hon sparken(?) så ja röt te åt henne att han skulle tammefan ta o ringa upp så gav ja henne nummret och lade på med en argton i HEJDÅ!
Tog 45minuter ungefär sen ringde det och de var chefen, jag förklarade allt som hade hänt och han lovade att allt skulle vara fixat och klart innan den 14de september.
Så vad tycker ni på fragbite ska jag byta internet och telefon bolag?
Ska ja vänta tills den 14de och se om de blir bättre för detta e så sjukt jävla störande jag som jobbar som timmanställd måste alltid kunna nås och dom kan ju inte nå mig eftersom att hemtelefonen e urbruk eftersom att det är "ett kabelbrott" och mobilen hör ja ju inte alltid.. vad fan ska jag göra tack på förhand //toklennart






