1
Optimera trådlöst
Postat av debbiethornberry1337 den 7 September 2011, 19:00
1 kommentarer · 423 träffar
Har flyttat upp en våning (lägenhetshus) men kan fortfarande nå mitt gamla trådlösa, kommer inte få de nya internet föränns om cirka 2-4 veckor så måste använda det här tills dess. Så då undrar jag - hur kan jag optimera de trådlösa?
Kör på en ensam kanal. Sen hur ska antennen stå för att de ska va optimalt? Rakt upp? Mot rummet? Är säkert cirka 20 meter mellan mitt rum + de gamla och en våning såklart..
Tankar om jag har tur 45kb/s av 2400 kb/s, borde gå att få de fortare. Kom upp i 120 kb/s eller någonting igår, fast sen krångla allt o hela de trådlösa slutade fungera, så efter cirka 3.5 timmar så fick jag igång det igne, fast långsammare.
Har det inställt på .g förresten, de näst nyaste.
Kör på en ensam kanal. Sen hur ska antennen stå för att de ska va optimalt? Rakt upp? Mot rummet? Är säkert cirka 20 meter mellan mitt rum + de gamla och en våning såklart..
Tankar om jag har tur 45kb/s av 2400 kb/s, borde gå att få de fortare. Kom upp i 120 kb/s eller någonting igår, fast sen krångla allt o hela de trådlösa slutade fungera, så efter cirka 3.5 timmar så fick jag igång det igne, fast långsammare.
Har det inställt på .g förresten, de näst nyaste.