Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jag blev plötsligt döv på ena örat!

Postat av Puscifer den 5 September 2011, 00:14
116 kommentarer · 9 474 träffar
För ungefär 4 timmar sedan kliade jag mig lite lätt i högerörat med lillfingret. Det klickade till och sen dess har jag inte kunnat höra någonting överhuvudtaget på höger öra.

Det är inget vanligt lock för örat, då jag inte hör mig själv andas/prata etc som om jag vore under vatten eller liknande. Om jag tar på mig ett par fungerande hörlurar och lyssnar på exempelvis musik känns det exakt som om högra hörluren vore trasig och inte ger ifrån sig något ljud alls.

Jag har testat att rensa örat med tops, samt spolat lätt med vatten och försökt tryckutjämna(?) genom att blåsa ut med stängd näsa/mun. Inget av dessa hjälpte.

Det är sjukt obehagligt. Vad gör man?

Tack på förhand!

EDIT: Jag vaknade runt 11-tiden efter att ha spenderat hela natten sovandes på höger öra i hopp om att få hörseln tillbaka. Hörseln kom aldrig tillbaka, så jag har nu varit i kontakt med sjukvårdsrådgivningen (1177). Det kändes oroväckande på hennes röst när hon förklarade vad jag borde göra. Så jag har nu ringt och bokat tid på kvartersakuten. Kommer med ytterligare en edit när jag kommit hem därifrån.

**Uppdatering!**
Det gick! Jävla värdelösa sjuksköterskor som inte kan någonting! Jag sköljde örat med nån saltbaserad vätska och lät det ligga i örat i 30min, sen sköljde jag rent med ljummet vatten. En svartbrun vaxbit stor som en ärta flög ut. Nu hör jag normalt igen! (Och jag sparade 350:- på läkarbesök!)

Tack för alla svaren, och tack till alla de som med intresse följde mitt högra öras 2-dagarsäventyr!
Föregående tråd
Nästa tråd

116 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar