Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Räkna kalorier

Postat av FS_Shark den 1 September 2011, 21:31
8 kommentarer · 176 träffar
Om man räknar kalorier och på så sätt tar in mindre än vad kroppen behöver, kommer man antagligen rasa i vikt - eller hur?

Vad kan mer vara bra att tänka på?

Ibland så finns det inte speciellt mycket kalorier i t.ex. Lättdryck (Juice som man blandar) - men däremot 8% socker - resulterar detta i att det blir onyttigt ändå - trots att det inte inehåller kalorier?

Jag vet att man ska äta nyttigt på vardagarna, och spara sötsakerna och alkoholen till helgen - om man prompt måste vara onyttig (Vilket jag vet att jag kommer vara...)

Man ska även försöka att träna regelbundet (Just nu rör jag bara på mig en gång i veckan (löpning) - men jag har ett jobb där jag går hela dagarna)

Idag har jag ätit;

Frukost: Icas yoghurt 2.5%

Lunch: Spaghetti och Köttfärssås (Vanlig lunch/matlåda) + Kaffe

Middag: Lövbiff & Pommes med Vitlökssmör och smörstekta champinjoner och kantareller - Gurka, paprika och vanliga samt cocktailtomater inlagda i balsamvinäger.

Kväll: Kopp kaffe, 2 fibermackor.

Har jag klarat mig idag?

Alla tips uppskattas - det jag är intresserad av är att tappa vikt.. Eller egentligen bli av med ölmagen!

---------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ------------------------------ ---------------

#1 Jag kan tänka mig det - Jag har ätit nyttigt nu tisdag, onsdag, torsdag - jag känner ett sockersug... men jag lyckades ju sluta snusa förut så det är väl lika bra att försöka göra desamma med sockret.

Käka mindra: Ja det kan jag göra

Käka nyttigare: Ja det kan jag göra

Lägg ner spriten: Nej verkligen inte

Lägg ner skräpmaten: Jag kan absolut minska pizza till 2 ggr i månaden.

Lägg ner godiset: Jag kan minska godis till 2 ggr i månaden kanske.

Träna lite: Ja jag borde komma igång

Det du säger gör man i en ideell värld - men det är inte så jävla lätt att vända upp och ner på sitt liv och börja tänka på saker man aldrig tänkt på förut.

#4 Kanske 2-3 DL yoghurt, 500g Spaghetti & Köttfärs (Total) och 2 lövbiff & 2 små portioner pommes (felix som man gör i ugn btw)

PS. Jag slopade läsken som jag blev erbjuden till middagen för att jag vill byta inställning!

#6 Absolut - du har helt rätt i det du säger, det gäller bara att skärpa till sig - självklart kommer den inte minska om jag fortsätter som jag gjort nu - men om jag ändrar mina vanor redan idag och blir lite bättre överlag så kanske den ser bättre ut om ett år :)

Jag har alltid kunnat trycka i mig det jag vill utan att bry mig, har haft tur med mina gener, men nu när man är 20+ så börjar det synas ändå.. Jag har absolut ingen dålig hälsa eller nåt, gör det bara för att må lite bättre tror jag :)
Föregående tråd
Nästa tråd

8 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 8 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..