1
Varning för Kompletts support!!!!
Postat av wallingstam den 29 Augusti 2011, 14:30
52 kommentarer · 180 träffar
Hej!
Jag ska börja med att säga att visst har det fungerat bra med komplett i vissa fall för mig, men nu på slutet så vore det ungefär som att en 5-åring styrde alltid där...!
Detta har hänt:
Min dator gick sönder, och efter lite felsökning så kom vi fram till att det var moderkortet. Så jag gick in på komplett och kikade in på fyndhörnan efter ett schyst kort. Hittade på ett kort som skulle kostat 1700 nytt men som jag fick för 1200 kr inkl. frakten. PERFEKT tänkte jag! Så jag la order på den och leveranstiden skulle vara 1-3 arbetsdagar. När det hade gått 3 dagar och ordern inte ens var packad så ringer jag upp och frågar vad det är frågan om. Killen påstår då att artiklar på fyndhörnan har dom ingen vidare ordning på så därför kan man få vänta lite. (då bör ju det förfan stå i infon om frakt osv!!!) Så jag vill att dom kollar upp vad som är fel givetvis. Fick svaret att dom skulle undersöka detta och ringa upp mig väldigt snart. Jag väntar 3 timmar, sen ringer jag upp och frågar vart samtalet tog vägen. Ja, dom ber givetvis om ursäkt för detta och tar en titt på mitt problem undertiden jag är kvar i telefon. Dröjer 20 sekunder sen säger tjejen som jag då pratade med att det där kortet har dom ALDRIG haft i fyndhörnan, utan att det hade blivit nå systemfel. Okej tänker jag, är väl bara att bita i sura äpplet, fel kan det ju alltid bli. Så jag frågar "om jag lägger en ny beställning på ett annat kort, kan ni greja en exressfrakt då som kompensation för att ni har gjort fel?". Men det var ju helt totalt omöjligt....! Men däremot så kan jag få åka till en pick-up-point om jag vill ha grejerna fortare. Det är 10 mil enkel resa för mig till närmaste pick-up-point svarar jag och då förstår även hon hur dumt det är att jag ska behöva åka 20 mil för att hämta ett moderkort, när dom har gjort fel! Men att en expressfrakt tyvärr är helt omöjligt det ändrar hon inte på. Så jag säger att det är väääldigt dåligt av dom, eftersom att dom har avtal med posten och då är det ingen big deal att greja exressfrakt. Sen slänger jag på telefonen...
Får sedan ett mail att jag kan få det där kortet som jag beställde från fyndhörnan för 1700 kr + frakt men då är det inte från fyndhörnan alltså... Så dom hade alltså kortet hela tiden (dock inte på fyndhörnan) men är för snåla att skicka iväg det till det priset jag skulle få det för. Det tycker jag dom kunde ha grejat med tanke på att dom gjort fel!
Jag svarar att det inte är intressant och vänder mig till Inet, där får jag kortet dagen efter och det gick helt problemfritt. Skönt med ett kompetent företag!
Visar sig sedan att mitt grafikkort gått varmt (och tyvärr så var ju det inköpt på komplett) så jag skickar in det på garanti (för datorn ska ju slå av sig innan något överhettas). Får ett mail efter några dagar att dom inte hittat något fel på kortet och att det är bild som det ska. Okej tänker jag, jag kanske var lite ivrig med att skicka in det. Så jag får tillbaka ett paket någon dag senare, öppnar kartongen och där ligger ETT HELT ANNAT KORT!!! Så då har dom alltså kikat på någon helt annan persons grafikkort....
Ringer då upp direkt och frågar vafan det är frågan om, vid detta skede så är jag väldigt irriterad på komplet... Får till svar att det var en Jimmie från returavdelningen som hade hand om detta ärende men att han var på lunch och skulle ringa upp mig runt kvart över 1... Jo tjena..! Vid 19.00 så ringer jag upp och frågar om Jimmie har sveriges längsta lunch. Då får jag till svar att det bara är han som kan hjälpa mig så jag får återkomma på måndag (idag alltså).
Så jag ringde upp runt kvart över 1 idag och pratade med en Johan som sa att han skulle kolla på det här och ringa upp mig väldigt snart. Nu har det gått en timme drygt och han har fortfarande inte ringt upp. Så nu sitter jag i deras jävla telefonkö ännu en gång bara för att dom inte har någon ordning...!
HATA KOMPLETT!!!!
Får väl se hur det går nu när jag kommer fram. Frågan är ju när man ska börja bli riktigt arg...!
Vad tycker ni om komplett och även om detta problem?
Jag ska börja med att säga att visst har det fungerat bra med komplett i vissa fall för mig, men nu på slutet så vore det ungefär som att en 5-åring styrde alltid där...!
Detta har hänt:
Min dator gick sönder, och efter lite felsökning så kom vi fram till att det var moderkortet. Så jag gick in på komplett och kikade in på fyndhörnan efter ett schyst kort. Hittade på ett kort som skulle kostat 1700 nytt men som jag fick för 1200 kr inkl. frakten. PERFEKT tänkte jag! Så jag la order på den och leveranstiden skulle vara 1-3 arbetsdagar. När det hade gått 3 dagar och ordern inte ens var packad så ringer jag upp och frågar vad det är frågan om. Killen påstår då att artiklar på fyndhörnan har dom ingen vidare ordning på så därför kan man få vänta lite. (då bör ju det förfan stå i infon om frakt osv!!!) Så jag vill att dom kollar upp vad som är fel givetvis. Fick svaret att dom skulle undersöka detta och ringa upp mig väldigt snart. Jag väntar 3 timmar, sen ringer jag upp och frågar vart samtalet tog vägen. Ja, dom ber givetvis om ursäkt för detta och tar en titt på mitt problem undertiden jag är kvar i telefon. Dröjer 20 sekunder sen säger tjejen som jag då pratade med att det där kortet har dom ALDRIG haft i fyndhörnan, utan att det hade blivit nå systemfel. Okej tänker jag, är väl bara att bita i sura äpplet, fel kan det ju alltid bli. Så jag frågar "om jag lägger en ny beställning på ett annat kort, kan ni greja en exressfrakt då som kompensation för att ni har gjort fel?". Men det var ju helt totalt omöjligt....! Men däremot så kan jag få åka till en pick-up-point om jag vill ha grejerna fortare. Det är 10 mil enkel resa för mig till närmaste pick-up-point svarar jag och då förstår även hon hur dumt det är att jag ska behöva åka 20 mil för att hämta ett moderkort, när dom har gjort fel! Men att en expressfrakt tyvärr är helt omöjligt det ändrar hon inte på. Så jag säger att det är väääldigt dåligt av dom, eftersom att dom har avtal med posten och då är det ingen big deal att greja exressfrakt. Sen slänger jag på telefonen...
Får sedan ett mail att jag kan få det där kortet som jag beställde från fyndhörnan för 1700 kr + frakt men då är det inte från fyndhörnan alltså... Så dom hade alltså kortet hela tiden (dock inte på fyndhörnan) men är för snåla att skicka iväg det till det priset jag skulle få det för. Det tycker jag dom kunde ha grejat med tanke på att dom gjort fel!
Jag svarar att det inte är intressant och vänder mig till Inet, där får jag kortet dagen efter och det gick helt problemfritt. Skönt med ett kompetent företag!
Visar sig sedan att mitt grafikkort gått varmt (och tyvärr så var ju det inköpt på komplett) så jag skickar in det på garanti (för datorn ska ju slå av sig innan något överhettas). Får ett mail efter några dagar att dom inte hittat något fel på kortet och att det är bild som det ska. Okej tänker jag, jag kanske var lite ivrig med att skicka in det. Så jag får tillbaka ett paket någon dag senare, öppnar kartongen och där ligger ETT HELT ANNAT KORT!!! Så då har dom alltså kikat på någon helt annan persons grafikkort....
Ringer då upp direkt och frågar vafan det är frågan om, vid detta skede så är jag väldigt irriterad på komplet... Får till svar att det var en Jimmie från returavdelningen som hade hand om detta ärende men att han var på lunch och skulle ringa upp mig runt kvart över 1... Jo tjena..! Vid 19.00 så ringer jag upp och frågar om Jimmie har sveriges längsta lunch. Då får jag till svar att det bara är han som kan hjälpa mig så jag får återkomma på måndag (idag alltså).
Så jag ringde upp runt kvart över 1 idag och pratade med en Johan som sa att han skulle kolla på det här och ringa upp mig väldigt snart. Nu har det gått en timme drygt och han har fortfarande inte ringt upp. Så nu sitter jag i deras jävla telefonkö ännu en gång bara för att dom inte har någon ordning...!
HATA KOMPLETT!!!!
Får väl se hur det går nu när jag kommer fram. Frågan är ju när man ska börja bli riktigt arg...!
Vad tycker ni om komplett och även om detta problem?






