1
Vanligt med egen städerska?
Postat av flowztah den 28 Augusti 2011, 10:05
41 kommentarer · 1 681 träffar
Satt och snackade lite med folk igår som kommer från lite spridda platser i Sverige, bl.a. Lund och Uppsala. Själv är jag från Göteborgsområdet.
Det visade sig att 6 av 8 i rummet hade en egen (utländsk) städerska hemma i Sverige, vilket jag tyckte lät väldigt märkligt - eftersom jag inte hört talas om något liknande tidigare när jag talat med kompisar som bor i själva Göteborg. Ifall 1 eller kanske 2 haft städerska hemma så hade jag väl tyckt att det låtit rimligt, men nu var det så många som 6 pers.
Är det verkligen så vanligt i Sverige?
Är detta bara mindre vanligt i Göteborg? Om ja, varför är det mindre vanligt i Göteborg?
Har Du/Ni egen städerska hemma? Om ja, varför har ni det?
Det visade sig att 6 av 8 i rummet hade en egen (utländsk) städerska hemma i Sverige, vilket jag tyckte lät väldigt märkligt - eftersom jag inte hört talas om något liknande tidigare när jag talat med kompisar som bor i själva Göteborg. Ifall 1 eller kanske 2 haft städerska hemma så hade jag väl tyckt att det låtit rimligt, men nu var det så många som 6 pers.
Är det verkligen så vanligt i Sverige?
Är detta bara mindre vanligt i Göteborg? Om ja, varför är det mindre vanligt i Göteborg?
Har Du/Ni egen städerska hemma? Om ja, varför har ni det?
Har du egen städerska hemma?
148 personer har röstat