Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Allmänt

Postat av Dimitri_vegas den 21 Augusti 2011, 23:57
7 kommentarer · 237 träffar
Avsikten med tråden är att diskutera allehanda sorters idioti som förekommer i samhället, och eftersom jag skapade tråden börjar jag.

Okej, först av allt. Detta kommer bli ett långt inlägg en hel våg av klagomål, vissa kanske rent av löjliga småsaker man inte ens borde reflektera över, men även andra, mer angelägna saker.

Edit, blev ett jävla klagande, kommer framstå som jävligt bitter, men ville skriva lite bara då jag har tråkigt. Framstår säkert som en idiot i mångas ögon, men det bjuder jag på :P

Först av allt blir man ju fan mörkrädd över hela den mentaliteten som omsluter samhället.

Tex hatar invadringen!

Istället för att komma med vettiga motargument (som att det av rent etiska skäl är bättre att låta folk invandra, än att låta dem dö i sina hemländer pga ren själviskhet), så började hon ju så klart tajta om att "va, är inte Zlatan svensk?", " men Sverige har ju sån tråkig kultur" osv osv. Visst, det kan man ju iof tycka, men det är ju för helvete inte detta som är av någon större vikt i det här sammanhanget. Det hela slutade med att han som höll i debatten fick gå in på Mona Sahlins sida, och tyvärr framstod det nog i mångas ögon som Jimmie Åkesson vann debatten (inte för att han var bra, utan pga av Mona Sahlins totala avsaknad av vettiga frågor/svar etc.

Att hålla på och tjata om att "Sverige har ingen kultur" etc spär ju bara på främlingsfinetligheten ytterligare, då det retar upp många. Att sen den som höll i det hela går in och hjälper Mona Sahlin får bara den andra att framstå som en vinnare. Hur man överhuvudtaget kunde välja en sån jubelidiot till partiledare är ju fan tragiskt.

Då ska det tilläggas att jag tycker många andra politiker är ännu värre. Den här förbannade alliansen består ju av totala jävla idiotjävlar, som alltid försöker slingra sig när de får frågor. Ofta hör man upprepade att de får frågan "blablabla, ja eller nej" Svaret är givetvis "vi gör en bedömmning utefter blablabla" Svara på frågan, dvs just JA eller NEJ, istället för att slingra er på det där infantila sättet. En av jävligt få som faktiskt svarar rätt ut är Lars Ohly, vilket det finns gott om bevis för, oavsett hur mycket de flesta klagar på honom.

Det härmed Sverigedemokraterna är ju också rent äckligt, att folk är så jävla själviska, och skiter i att folk dödas i sina hemländer, i många fall pga Västvärldens agerande i dessa länder, där väst givetvis stött och hjälpt många av de religiösa fundamentalisterna till makten, för att enklare ta kontrollen, och sno deras naturtillgångar.

Ett annat fel man gör i Sverige är att man inte vågar kritisera t.ex Islam, för att man lever i någon vanföreställning att man då automatiskt kritiserar utövarna. Att göra som fjanten Lars "jag vill ha uppmärksamhet" Vilks är givetvis idiotiskt, då man kan förutse själva effekten av det, och det kan knappast kallas för kritik av själva religionen heller för den delen. De flesta som kallar sig muslimer vill inte ens leva under ett sådana förhållanden som i t.ex. Afghanistan, utan de tvingas mer eller mindre till det. De är precis som de flesta kristna här, då folk är ganska lika överallt. Dock är de ju religiösare av sig, av naturliga orsaker, det hade vi också varit om t.ex. kristendomen fortfarande hade sånt inflytande i Sverige.

Problemet är ju idag att många verkligen drar alla över en kamm, och tror att varenda jävel i Mellanöstern är en fanatisk galning, när de allra allra flesta är helt normala människor. Det som irriterar mig är att det finns liksom ingenting mitt emellan, dvs att inse att folk är ganska lika överallt, och att de i Mellanöstern inte är något undantag, men att ändå vara kritiskt till religion i allmänhet.

Jag är kritiskt till all religion, delvis pga att det rent logiskt är totalt osannolikt med gudars existens, men även pga de förhållanden det kan orsaka. Folk ska givetvis få tro vad de vill, men lagar etc ska ju baseras på sunt förnuft och etik, istället för religiösa skrifter.

Skriver jag t.ex. i ett skolarbete att kristendomen i grund och botten är odemokratisk (om man utgår från att kristendomen är det som står i bibeln), så är det i de flesta fall inga problem med det enligt läraren. Skriver jag däremot exakt likadant, fast byter ut bibeln mot koranen, så blir det ofta ramaskri, med motiveringen att man är rasistiskt osv. What the fuck liksom? Detta är åter något som bara ökar främlingsfientligheten i samhället, man måste ju för helvete göra skillnad på religion, och människor från andra kulturer i allmänhet. De enda som hävdat att detta är rasistiskt är just infödda svenskar, de invandrare och utbytesstudenter jag pratat med har varit öppna och kunnat diskutera detta utan problem, (givetvis finns det även såna som inte kan ta sånt, men det gör det alltid).

Om man som en del för känner ett hat mot muslimer i allmänhet - ja då är man rasist, eftersom man automatiskt dömer ut en hel folkgrupp. Detta är någonting helt annat än att vara kritiskt mot religion överlag. Det måste man få vara. Jag personligen är inte mer kritisk till Islam än vad jag är till kristendom, (eller andra religioner för den delen) då båda bevisligen kommer från Judendom, och är ganska lika.

Sedan är det irriterande hur själviska folk är. Jävligt många röstar höger med motiveringen att folk får skylla sig själva när de inte orkar utbilda sig osv. De flesta fattar inte att det till stor del beror på slumpen hur man lyckas i livet, och att för att lyckas måste man samarbeta. Ni fattar inte heller att de allra flesta yrken behövs för att få samhället att gå runt (NEJ, jag säger inte att alla sorters jobb ska innebära identisk lön).

Så jävla komiskt att 85% är så jävla övertygade om att de själva kommer lyckas, och alla som inte lyckas är lata. Visst, bra självförtroende är positivt i många fall men. Alla kan inte få ett bra jobb, och tjäna bra med pengar, eftersom hela det ekonomiska samhället bygger och går runt på tillgång och efterfrågan. Finns anledningar till att inflation etc uppstår.

Sen de här jävla "rasbiologerna" som är så jävla dumma att de tror man kan indela folk i raser när i princip 4 gener (tror jag det var) bestämmer hudfärgen, och en vit man således kan ha mer gemensamt med en svart, än en annan vit person. Är ju sjukt korkat att inte inse likheten mellan människor jorden över, och tro att det skulle variera jävligt mycket mellan deras intelligens också.

Även om det blir skillnader överlag mellan olika folkslag på IQ-test, så kan det ju delvis bero på det kulturella, hur man är van att tänka etc. Det är då naturligt att folket i det samhället själva testet utformades i presterar bäst. Och även om det mot alla odds skulle finnas några mikroskåpiska skillnader i intelligens mellan olika "folkslag" så ger det ju inte folk rätten att ge dessa sämre levnadsvilkor. Det mest komiska är att de som tjatar mest om hur dessa "korkade folkslag" borde försvinna från jordens yta per definition åsyftar sig själva, eftersom de är så jävla dumma att de inte fattar grundläggande vetenskap, lr har någon som helst kunskap, och de skulle därför med stor sannolikhet själva misslyckas totalt på dessa test.

IQ-test säger väl inte så mycket egentligen heller, det mäter endast det som efterfrågas på testet, so what, vissa säger ju att intelligens är något man föds med, och den kan inte förbättras, och i så fall lär IQ-test vara ett dåligt mått på intelligens, eftersom man bevisligen kan förbättra sig på dem, då alla såna test mer eller mindre innefattar samma frågor och uppgifter.

Dags att klaga lite på radikalfeminster nu. Liksom fine, jag är för lika lön för lika arbete, minskat våld i allmänhet, få bort idiotiska ideal etc. Men varför heter det då stoppa mäns våld mot kvinnor? Det borde istället heta stoppa allt våld, och eftersom det inte är någon hemlighet att det mesta av våldet begås av män, kan det lika gärna heta "stoppa mäns våld", om man nu nödvändigtvis måste påpeka vilka som är överrepresenterade i våldsstatistiken. Visst, klart som fan det är jävligt illa när män slår kvinnor (som i regel är svagare), men det är ju precis lika illa när de slår barn etc.

Jag är t.ex. väldigt för betydligt hårdare straff i allmänhet, när man har bra bevis etc. Problemet med att kalla det just "mäns våld mot kvinnor" är ju att det bara kommer leda till en idiotisk uppdelning i vi och dem, där grupperna börjar hata varandra allt mer. Visst, personligen ger jag i princip fan i det, men eftersom bevisligen många andra män blir upprörda av det, och det leder till denna pajkastning är det ju bara idiotiskt.

En annan sak är den här idiotin om att allt är en social konstruktion. Det är ju något så in i helvetes dumt, då det finns massor av bevis för att män och kvinnor ÖVERLAG har vissa egenskaper som skiljer sig från varandra. Att sedan alla individer är olika är ju för fan självklart, men är ganska ointressant i det här fallet. Visst, det är rätt att kritisera dessa tankar att män och kvinnor nödvändigtvis måste göra det här och det här, eftersom den enskilde individen ska ha rätt att välja själv, men låt den välja helt själv då, och uppmuntra till detta.

Det är när folk gnäller över att "det beteendet är en social konstruktion" osv som är så jävla irriterande, när det bevisligen inte är så. Orkar inte gå in på exempel.

Sedan är det även jobbigt när vissa radikalfeminister hakar upp sig på småsaker, t.ex. irriterar sig över att det är en grön gubbe på alla övergångsställen istället för en kvinna, och nu hävdar att vi genast måste byta ut dessa. Visst, jag skiter i vilket, ni får gärna ändra detta när de ursprungliga signalerna går sönder, men kom för fan inte å lägg pengar på att byta ut något fullt fungerade för en sådan småsak. Finns mängder av liknande och betydligt värre exempel.

Det är irriterande att det är ett sådant jävla gnäll om hur svårt tjejer har det i jämförelse med killar. Visst, överlag i hela världen är jag beredd att stödja det uttalandet, men här i Sverige är jag mer tveksam. Ändå är det just här folk,med tjejer i spetsen gnäller mest över det. Jag säger inte att det är lätt att vara tjej, och jag säger inte att det är lätt att vara kille. Bägge lär ju ha sina för och nackdelar. Kan rabbla upp en massa grejer som jag personligen tycker att tjejer har det väldigt mycket enklare med, men för att inte verka partisk skiter jag i det. Skulle ju antagligen som tjej kunna göra det motsatta. Så att hålla på och tjata om hur bra killar har det här i Sverige jämfört med tjejer är jävligt irriterande, och antagligen bryr jag mig mest för jag själv inte direkt njuter av livet, och då retar man sig enklare på saker och ting, speciellt när andra som inte har nån aning påstår grejer. Notera att jag inte heller påstår att killar i Sverige skulle ha det jobbigare heller. Varierar nog mer från individ till individ, det är själva åsikten som irriterar mig.

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar