Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#1 Fast om man aldrig är på internetcaféer osv är det ju rätt pointless. Jag personligen skulle aldrig sätta mig där för att lira, utan sitter hellre hemma. Men vill ju fortfarande ha möjligheten att köra lite skojiga spel med polarna.
Det verkar inte bättre.. Men får väl försöka se om intresset finns och om det går att styra upp något. Vet att vi är ett gäng iaf som är sugna på något liknande!
Men fortsätt gärna skriva ifall ni har lite input på området.
#4 Visst vore det trevligt, men tror det kommer kräva jävligt mycket energi på organiseringsfronten. Har en stark känsla av att det redan finns en massa som försökt sig på att skapa något liknande men kanske fallit pga för lite publicitet eller nåt
#5 Oklart hur organiseringsbiten skulle vara jobbigare än att ha en CS-cup vilket jag körde en del på tiden det begav sig, så på det sättet är det nog rätt lugnt. Tänker mig som sagt inget superseriöst, det gör andra bättre (go4lol, gyx etc) utan mer en bracket som uppdateras efter varje game och folket får själva rapportera in resultatet via IRC eller så :)
#6 Jo, men under cs tiden lade man upp turneringar på hemsidor som var tills för det, detta lär också kräva en sådan hemsida syftar mest på det egentligen :) kan inget om att bygga hemsidor så det kanske inte ens är jobbigt
#7 Inte speciellt jobbigt i sig, men det kräver en del databas kodning vilket i sig inte är speciellt kul att leka med överlag. Med lite god vilja och mycket tid kan du nog slänga ihop en helt fullt fungerande sida på några dagar, men frågan är ju om det är värt tiden, speciellt inte om man inte försöker göra det kommerciellt på något vis, för det kräver en del underhållning av sidan.
Hemsidebiten är helt lugn, man kan t.ex. använda sig av http://binarybeast.com till en början och sen bara använda sig utav deras API när/om man vill bygga sig något eget, lite mer anpassat. Men där finns det redan inbyggt stöd för LoL med allt vad det innebär!
Dra in på Esl där kan du lira både 1v1 där du själv rapporterar in och spela 5v5 med dina m8s man gör en egen klan och så. Det är inte Go4LoL utan bara vanliga matcher tror du får level eller rating på laget, inte helt säker
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Men fortsätt gärna skriva ifall ni har lite input på området.
Skrivet med min Android-mobil
Skrivet med min iPhone