Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Källkritik

Postat av Jolteon den 12 Augusti 2011, 10:46
19 kommentarer · 242 träffar
Det här lär ju knappast intressera någon men ifall det är nån som kan visa sin brilljans så snälla gör det.

Jag har ett problem som ni kanske förstod angående källkritik. Vi har skrivit om en "fördjupning" i skolan och nu efteråt så får jag detta mailet av min lärare :

Hej
Nu när jag har läst din fördjupning ser jag att du missat två obligatoriska inslag som du måste komplettera för G. Och som jag tryckt på vid ett flertal tillfällen så måste man klara denna uppgift för G på kursen eftersom det är några kursmål vi inte jobbat med förut.

Dels måste du ha med källkritik och dels måste du lämna in kopior på de sidor du använt dig av ur böckerna (du får helt enkelt komma och lämna i mitt fack eller skicka). Hör av dig om det är något med källkritiken du tycker är svårt (lite synd att du inte kommit för att få handledning för då hade detta kunnat undvikas)

--------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ----

Min källkritik ser ut på detta vis:

--------------------------- ------------------------------ ------------------------------ --
Källförteckning:

Andersson, Anna, ”Nu är häxor för läskiga”, Aftonbladet, 090109.
http://www.aftonbladet.se/wend ela/barn/article4146737.ab

Högberg, Åke, Symboler, Sagor, Metaforer, 1984, Wahlström&Widstrand.

Matthis, Nina, ”Den livsviktiga sagan”, Allt för föräldrar, 000324.
http://www.alltforforaldrar.se /page/artikel/den-livsviktiga- sagan

Trad. Tusen och en natt, 1989, Tidens förlag.

--------------------------- ------------------------------ ------------------------------ ---

Sedan kollade jag igenom men fattade ingenting av vad hon ville att jag skulle göra. Då skrev jag ett mail om att jag har kollat igenom men vet inte vad jag skulle göra, jag har även kollat med mina vänner men dom förstår inte heller dom säger att den knappt skiljer sig från deras. hälsningar blbllalal

Sen mailade jag min källkritik och skrev typ att jag trodde det va rätt eller nått eftersom jag inte fattade nånting hur jag skulle göra...
Fick detta mail imorse av henne och hon tror jag förstår.
Är det jag som är dum eller hon som bara trollar med mig?

Hon vill alltså ha kopior på "de tryckta källorna" (böcker)? Men hur ska jag göra det ska jag ta kort på sidorna eller vad?? Oo

tacksam för hjälp!
Föregående tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..