Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Björn i vardagsrummet, slutade blodigt.

Postat av brunbjoernen den 5 Augusti 2011, 00:27
16 kommentarer · 457 träffar
Hej kära Fragbite! Jag har surfat mig in på denna sida för att dela med mig om en otrolig händelse som inträffade alldeles nyss.

Dagen började bra, vaknade upp, läste morgontidningen samtidigt som jag avnjöt ett glas oboy. Vaknade ganska sent så det blev en stressig morgon. Jag bor ute på landet ungefär sex kilometer från centrum där jag jobbar på sommaren, så jag skyndade mig och tog mopeden och åkte in till jobbet. När jag åkt i cirka tre minuter så ser jag något brunt gå inne i skogen. En hund som rymt tänkte jag, eftersom det aldrig brukar vara vilda djur där jag bor.

Klockan hade passerat 18:00 när jag, helt slutkörd efter jobbet, kom hem. Jag är själv hemma så bestämde mig för att beställa pizza från den lokala pizzerian som jag alltid gör när jag är själv hemma. Går upp på mitt rum och sätter igång CS samtidigt som jag väntar på pizzan. När väl pizzan kommer går jag ner för att hämta den. Lämnar över pengarna till pizzagubben och vänder mig om och ser att altandörren står på glänt, troligtvis hade mamma glömt stänga den innan hon går. Jag lät den stå öppen för att katten skulle kunna komma in, och går upp och sätter mig och spelar CS samtidigt som jag äter pizza.

Nu till mitt livs värsta upplevelse.

Efter att jag ätit min pizza, pangat hyfsat bra på pcw med polarna, så gick jag ner för att kolla på TV eftersom mitt favoritprogram "Halv åtta hos mig" började. När jag småsprungit ned för trappen och går in i vardagsrummet så ser jag en stor, brun björn stå på bakbenen framför TVn. Den hade sina 3 ungar med sig in.

Nu ska ni veta att mitt hjärta pumpade 10 gånger mer än normalt, jag blir helt stillastående och vet inte vad jag ska göra. Det värsta var att min katt kom inspringandes och börjar irritera björnens ungar vilket ledde till stora, stora problem eftersom björnen blir arg på mig. Björnen drar världens björnvrål och hoppar på mig så jag landar på min pappas jordglob som kostade 50 000:-. Faan tänkte jag, nu blir farsan lack.

Björnen ligger över mig, naffsar mig i ansiktet och biter bort en ganska stor del av min kind. Nu inser jag att jag måste göra något drastiskt för att ta mig ur detta. Av bara adrenalinkicken drar jag till med en skalle, så björnen ställer sig upp. Jag uppskattar björnen som säkert 2 meter hög. ( Vi har högt i tak hemma). Jag ställer mig upp och jag och björnen har ständig ögonkontakt. Vid detta läge är hela TV rummet nedrivet och 52" TVn ligger i två bitar.

Björnen bestämmer sig för att attackera och biter av min vänstra hand. Nu har jag fullständig panik och lackar ur totalt. Jag springer in i köket och hittar en stekspade som jag sätter i ögat på björnen så den faller till marken. Väl där hoppar jag på den i bara ren panik och tar stekspaden och trycker in den lite här och där på björnen. Till slut slutar den vråla och jag inser att jag har dödat den. Jag tar sedan min katt och går och lindar lite bandage på min hand som sprutar blod, när jag är klar drar jag upp på mitt rum och nu sitter jag här.

Snälla fragbite, vad ska jag göra. Björnen ligger fortfarande kvar i vardagsrummet och det ser förjävligt ut. vad ska jag säga till morsan och farsan? farsan kommer lacka över jordgloben.

Nu såhär i efterhand ångrar jag lite att jag inte stängde altandörren. :/

tack på förhand!

Diskussion: har nåt liknande inträffat dig? Hur gick det? Kom du undan med alla kroppsdelar i behåll?

***EDIT***
Jag gick precis ner för att försöka dra björnen ut ur huset, men den är jävligt tung. Tips FB?=

---------------------------- ------------------------------ ------------------------

mvh
indian af kumla

Bra gjort av indian af kumla

30 personer har röstat

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..