Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Universitetsprogram intagningspoäng

Postat av Donnie Darko den 30 Juli 2011, 20:58
11 kommentarer · 462 träffar
Hej fragbite!

Jag har ett år kvar på min gymnasieutbildning sen är det dags att söka in till universitetet och jag har börjat att snegla på de tillgängliga kurserna.

http://www.vhs.se/PageFiles/36 43/VT2011/urv1/VT2011_antagna_ urval1_program.pdf

I den här listan tycks man inte komma in på någon utbildning utan att ha ett gymnasie snitt på 17 - vilket motsvarar ca 55% VG och 45% MVG. Jag har svårt att tro att man behöver 18 i snitt för att bli t.ex sjuksköterska. Finns det någon annan lista eller är det här verkligen den riktiga?

Jag kommer behöva ett snitt på ca. 18 och skulle då behöva komplettera 8 betyg. Verkar sinnessjukt högt IMO men isåfall är det väl högskoleprovet som får bli planen. Vi har hög arbetslöshet men kan intagningspoäng ha ökat så hemskt mycket? Ingår något annat i meritvärde? Åsikter?
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..