Jag beställde uppgradering till Telia 30mbit, alltså VDSL2. Är det någon här som enbart har telia 30mbit eller 60mbit, alltså ingen bredbandstv eller bredbandstelefoni och fortfarande har samma ping som innan med telia 24mbit adsl2+?
Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
#0 Jag har samma ping som tidigare, har precis "uppgraderat" från 24mbit/s adsl2 till 30mbit/s vdsl2. Modemet som du får med är ostabilt men själva nätet är ok! Dock gillar jag adsl bättre..
#7 tack för ett bra svar, vad betalar du för ditt telia 30? jag hörde svagt nått om 477kr i månaden för enbart bredbandet. låter konstigt då skiten kostar 359kr + 29kr för smartboxen.
#8 Har inte riktigt koll på det då det är päronen som betalar men har för mig att det är typ samma pris som för 24 adsl de första 3-6 månaderna och efter det en höjning med kanske 20-30 kr jämfört med 24 adsl. Under den tiden har dom förhoppningsvis fått lite pli på grejerna också med lite bättre stabilitet :-)
Men som sagt, inte helt säker! :)
EDIT: Kollade lite nu och det är så att man får det gratis de 3 första månaderna och därefter betalar du 29kr mer i månaden jämfört med 24 adsl har jag förstått det som :)
Bredbandskollen buggar för mig när det gäller "skicka", men har ändå resultaten i huvudet.
Med mitt 24adsl hade jag 15-16 mbit/s ta emot, 2.10 mbit/s skicka och 5 ms.
Med 30vdsl har jag 20.20mbit/s ta emot, 2.00 mbit/s skicka och 5 ms. :)
Mätserver göteborg btw, då jag bor strax utanför :)
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
Här ser du ett "chart" över hur mycket dem lägger på beroende på vilken hastighet. http://data.fuskbugg.se/skalma n02/4e334b44ab9e9_interleave.P NG
Jag antar att max är 16 så om du får ut 16+mbit så kommer pingen/ms hamna på 16+ mot vad den var innan du skaffade vdsl
#2 jag är orolig över att en ska bli högre :D
Men som sagt, inte helt säker! :)
EDIT: Kollade lite nu och det är så att man får det gratis de 3 första månaderna och därefter betalar du 29kr mer i månaden jämfört med 24 adsl har jag förstått det som :)
http://data.fuskbugg.se/skalma n02/4e34565ef10d0_bbk_resultat .jpg
60mbit låter frestande men det känns som om många har problem.
Med mitt 24adsl hade jag 15-16 mbit/s ta emot, 2.10 mbit/s skicka och 5 ms.
Med 30vdsl har jag 20.20mbit/s ta emot, 2.00 mbit/s skicka och 5 ms. :)
Mätserver göteborg btw, då jag bor strax utanför :)