1
Rökning på uteservering
Postat av Madey den 28 Juli 2011, 14:11
67 kommentarer · 395 träffar
Tjena, för några dagar sen så var jag och åt med några vänner vid 7 tiden på en sushibar, vi slog oss ner på uteserveringen och mina vänner (4 st)bestämde sig för att ta varsin cigg, jag som inte röker har ändå blivit ganska van av denna situation, men innom kort hörs en irriterad röst säga
- men seriöst grabbar, jag vill inte vara grinig men man kan faktiskt ta hänsyn till andra människor.
Vi tittar med frågande blickar på ett surt medelålderspar ett bord bort.
Innan vi hinner svara läser våra tankar.
- jag vet att vi sitter utomhus och får skylla oss själva men man kan faktiskt visa lite respekt.
Mina vänner frågade om dem fick röka klart och gick senare under kvällen bort en bit från uteserveringen innan de rökte.
Jag som inte röker tog inte åt mig så mycket men vet inte hur jag hade respondat på en sådan tillrättavisning.
Så nu diskutera om mannen och hans fru hade rätt att det var respektlöst eller vad tycker ni ang denna fråga?
- men seriöst grabbar, jag vill inte vara grinig men man kan faktiskt ta hänsyn till andra människor.
Vi tittar med frågande blickar på ett surt medelålderspar ett bord bort.
Innan vi hinner svara läser våra tankar.
- jag vet att vi sitter utomhus och får skylla oss själva men man kan faktiskt visa lite respekt.
Mina vänner frågade om dem fick röka klart och gick senare under kvällen bort en bit från uteserveringen innan de rökte.
Jag som inte röker tog inte åt mig så mycket men vet inte hur jag hade respondat på en sådan tillrättavisning.
Så nu diskutera om mannen och hans fru hade rätt att det var respektlöst eller vad tycker ni ang denna fråga?