1
Bahnhof
Postat av ENTIC. den 21 Juli 2011, 21:56
14 kommentarer · 300 träffar
Jag bor mitt i centrala Gävle och sitter också gamla Gavlegårdarnas fibernätet och jag har märkt att Bahnhof har vart konstiga dom senaste 2 månaderna. Sitter på egentligen på 100/100 fiber men jag får bara ut 35/32, en drastisk sänkning från i början av året då jag verkligen låg runt 94/90.
Ska faktiskt ringa suporten och fråga vad dom här lallarna håller på med, just för att jag betalar för mer än dubbelt så mycket hastighet än vad jag får ut.
Kan ju påpeka att en polare som har samma tjänst ligger runt samma hastighet, hans lägenhet har samma bakgrund som min dvs gamla Gavlegårdarnas fibernät. Hastighets sänkningen hände också för honom runt två månader tillbaka.
edit:
Är det någon mer som har stött på liknande problem?
Ska faktiskt ringa suporten och fråga vad dom här lallarna håller på med, just för att jag betalar för mer än dubbelt så mycket hastighet än vad jag får ut.
Kan ju påpeka att en polare som har samma tjänst ligger runt samma hastighet, hans lägenhet har samma bakgrund som min dvs gamla Gavlegårdarnas fibernät. Hastighets sänkningen hände också för honom runt två månader tillbaka.
edit:
Är det någon mer som har stött på liknande problem?