1
snabb fråga! Snabb hjälp el + tåg
Postat av FredrikKarlsson den 20 Juli 2011, 22:13
18 kommentarer · 96 träffar
Var ute och lekte med mina barn, och vi gick över ett tågräls och det konstiga hände då, mitt barn hade med sig ett koppar rör som han hittade hemma, sen så fick han en stöt när vi gick förbi, han blev inte liggandes fast man såg blixten från tågströmmen.
Jag gick senare tillbaka dit och tog med mig elspännare eller vad det heter som visar om det finns el. Jag tog röret som mitt barn hade gjort, och denna gång var det totalt dött.
Jag bad mitt barn göra exakt samma sak som förra gången han gjorde och på något sätt blir det någon typ av ström. Mycket konstigt tänkte jag, hur kan det bli så? Har barn större chans att få ström? Eller var det bara en engångsgrej?
Allt är lugnt nu, ora er inte. Fast man blir nyfiken!
Jag gick senare tillbaka dit och tog med mig elspännare eller vad det heter som visar om det finns el. Jag tog röret som mitt barn hade gjort, och denna gång var det totalt dött.
Jag bad mitt barn göra exakt samma sak som förra gången han gjorde och på något sätt blir det någon typ av ström. Mycket konstigt tänkte jag, hur kan det bli så? Har barn större chans att få ström? Eller var det bara en engångsgrej?
Allt är lugnt nu, ora er inte. Fast man blir nyfiken!