Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Mail från kreditkopia :S

Postat av fats0 den 11 Juli 2011, 14:52
6 kommentarer · 942 träffar
Hej, Kan först säga att jag försökte beställa en sak från webhallen med pappas E-kort(Självklart tillstånd från han) men det stod att det var något fel på webhallen.se så jag valde faktura istället.(Jag skrev in min mailadress fast jag skrev in pappas namn)

Lite senare på natten får jag ett mail från kreditkopia där det står:
En privatperson eller ett företag har begärt en kreditupplysning på dig.

Du har enligt lag rätt att få veta vem som begärt att få se information om din ekonomi. Samtidigt kan du dessutom se en kopia på all information som lämnats ut kring dig som privatperson.

Så här tar du del av kreditupplysningskopian:
Klick a på länken nedan så hamnar du på en inloggningssida. Ha samtidigt din mobiltelefon i närheten, du kommer att få en engångskod via SMS som endast gäller under begränsad tid.

[En länk]

Genom att du tar del av kreditupplysningen via din dator istället för via pappersutskrift gör vi båda miljön en tjänst och höjer säkerheten kring dina personuppgifter. Tack för din hjälp!

Vänliga hälsningar,
Kreditkopia i samarbete med Creditsafe

Kreditkopia är en tjänst från Evolope AB. Creditsafe AB är leverantör av kreditupplysningar.

Kreditkopia (Evolope AB) | Strandvägen 7A | 114 56 Stockholm
Org.nr 556840-2266 | www.kreditkopia.se

När jag trycker på länken kommer pappas person nr upp fast utan dom 4 sista och det står det ett mobilnummer(Som inte är pappas men kan vara hans gamla) man kan kryssa i så man får en kod.

Vad i hela helvete är det och hur kopplar dom hans person nr till min mail?
Hoppas du fatta vad jag menna när jag skrev(Fick faktist G i svenska :)

6 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 6 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..