Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Söker Gammalt spel

Postat av Chreey den 10 Juli 2011, 17:10
7 kommentarer · 141 träffar
Tjena FB!

Skulle behöva lite hjälp så vänder mig till er i hopp om att någon där ute har en aning om namnet på spelet som jag söker.

Det är ett spel som jag hade på min 98 dator så antar att spelet ligger runt det +-0.

Spelet utgår från att man bygger upp en stad som ska expandera.

Lite kännetecken som jag kommer ihåg är bla att husen kunde bli invarderade av kackelackor som var tvungen att utrota. Man kunde bygga en polisstation som gjorde att en polis gick runt på gatorna och grep folk som spelade hög musik och förstörde. Dessa hulliganer kunde man även skicka på motståndaren så man fick ett övertag i byggandet.

Som alla andra klassiska spel kunde man även uppgradera husen för att höja standaren för invånarna.

En annan detalj som jag mins från detta spel är filmen som visades varje gång man startade det. Minns att en gubbe hade ramlat ner i ett hål eller fälla och en annan gubbe kom med en sementbil och täckte igen hålet med cement tills det var fullt.

Det kanske inte är så jättemycket att gå på men vet att jag tyckte spelet var väldigt underhållande när jag var liten och skulle vilja återuppleva detta nostalgiska spel så hoppas att någon där ute mins detta spel.

EDIT: Det är inte Sim City.

Tacksam för hjälpande svar!

Ha en trevlig dag!
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..